Wiadomości

BAKALLAND S.A. umacnia pozycję rynkową przy ponad 35% wzroście na poziomie przychodów i zysku netto

Środa, 27 czerwca 2007
BAKALLAND S.A., krajowy lider na rynku bakalii, systematycznie umacnia swoją pozycję rynkową oraz notuje wzrost przychodów. Przychody BAKALLAND S.A. wyniosły narastająco po trzech kwartałach roku finansowego 116 291 tys. zł i były wyższe o 15 % w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku finansowego (101 538 tys. zł).

W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego przychody netto ze sprzedaży wyniosły 35 996 tys. zł i były wyższe o 37,5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku finansowego (26 187 tys. zł). Spółka zanotowała w omawianym kwartale 1 741 tys. zł na poziomie wyniku netto.

Jednocześnie zysk netto grupy kapitałowej BAKALLAND S.A. narastająco po trzech kwartałach bieżącego roku finansowego wyniósł 7.367 tys. zł i był wyższy o 36% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku finansowego (5 418 tys. zł).

Tak dobre wyniki były możliwe dzięki oszczędnościom na wielu poziomach organizacji jak tez dzięki korzystniejszej strukturze sprzedaży wynikającej z większego udziału
w sprzedaży marki Bakalland.

Realizacja strategii akwizycji przez grupę kapitałową BAKALLAND S.A.

W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego (01.01.2007 – 31.03.2007) Bakalland S.A. konsekwentnie realizował zapowiadaną strategię akwizycji na rynku żywności zdrowej
i suchej, poprzez ostateczne nabycie (24.01.2007) 100% udziałów w Polgrunt Sp. z o.o. Decyzję o przejęciu Spółki Polgrunt uzasadnia perspektywami rozwoju produktów sojowych zarówno w kraju, jak i za granicą oraz chęcią rozwoju Spółki Bakalland na rynku żywności zdrowej.
Spółka zrealizowała również (12.02.2007) ostateczną umowę przejęcia 100% udziałów
w spółce Mogo. Podstawowym atutem Mogo dla Bakalland S.A. była bardzo wysoka skuteczność i efektywność w dystrybucji produktów do największych sieci handlowych (Ahold, Carrefour, Grupa Tesco i Real). Po przejęciu marki Polski Błonnik Spółka rozpoczęła budowanie asortymentu produktów ekologicznych i produktów bio, asortyment ok. 50 indeksów będzie gotowy w połowie czerwca. Została wybrana marka dla tych produktów – Organic Planet.

Spółka kończy proces całkowitego wchłonięcia firmy Hordgal i rozpoczyna konsolidację działania innych – Solger, Komosa, Polgrunt, Mogo - w obszarze księgowości, marketingu, sprzedaży, IT i finansów. Jednocześnie Bakalland S.A. zapowiada chęć akwizycji w kraju
i nie wyklucza pierwszej akwizycji zagranicą.

Według analiz Zarządu Spółki wprowadzone działania mają pozwolić na wypracowanie zysku netto na poziomie minimum 2,0 mln zł w ciągu roku pierwszego pełnego roku od przejęcia. Część tych efektów powinna być już widoczna w skonsolidowanym wyniku na koniec czerwca 2007 i poprawi wynik prognozowany Grupy Bakalland o kolejne kilkaset tysięcy PLN. Zarząd prognozuje, że skonsolidowany wynik netto Grupy Bakalland (uwzględniając w nim wyniki nabytych spółek Mogo i Polgrunt) na koniec roku finansowego wyniesie 8,1 mln złotych. Sprzedaż na poziomie skonsolidowanym – wg prognoz Zarządu – wyniesie na koniec roku finansowego 161 mln złotych.

Strategia Spółki

Strategia rozwoju Bakalland S.A. zakłada, iż Spółka w ciągu 2-3 lat umocni pozycję wiodącego gracza w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie sprzedaży bakalii i osiągnie obroty skonsolidowanych na poziomie 250 - 300 mln zł. Równorzędnym celem Spółki jest zdobycie od 30% do 35% udziału w rynku detalicznym bakalii w Polsce, przy czym ten udział będzie realizowany głownie na markach których pozycja wśród klientów będzie stabilna i długookresowa.
Spółka zamierza także umacniać swoją pozycję rynkową w pozostałych grupach asortymentowych:
• owoce w puszkach (obecnie posiada ok. 10% rynku)
• oliwki (obecnie posiada ok. 15% rynku) - rynek dynamicznie rosnący
• produkty sojowe (Spółka posiada ok. 35% rynku)
• ryż, kasza i produkty pochodne
• inne produkty, które Spółka chce wprowadzić na rynek pod istniejącymi markami

Poza rozwojem organicznym Spółka planuje rozwój poprzez przejęcia.

Rozwój kanałów dystrybucji

Spółka po udanym odmłodzeniu grupy docelowej swoich klientów i zmiany komunikowania bakalii Bakalland (bakalie używane zarówno do pieczenia ciasta, jak i jedzenie jako zdrowy snack) zamierza rozwijać kanał dystrybucji tradycyjnej, bo tam upatruje możliwości dalszego rozwoju tej kategorii produktowej.
Obecnie Bakalland posiada 31% dystrybucji numerycznej co oznacza, że bakalie Bakalland są obecne w ok. 36 270 sklepach na terenie Polski (31% z 117 000).

tagi: bakalland,wyniki finansowe ,