W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego przychody netto ze sprzedaży wyniosły 35 996 tys. zł i były wyższe o 37,5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku finansowego (26 187 tys. zł). Spółka zanotowała w omawianym kwartale 1 741 tys. zł na poziomie wyniku netto.
Jednocześnie zysk netto grupy kapitałowej BAKALLAND S.A. narastająco po trzech kwartałach bieżącego roku finansowego wyniósł 7.367 tys. zł i był wyższy o 36% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku finansowego (5 418 tys. zł).
Tak dobre wyniki były możliwe dzięki oszczędnościom na wielu poziomach organizacji jak tez dzięki korzystniejszej strukturze sprzedaży wynikającej z większego udziału
w sprzedaży marki Bakalland.
Realizacja strategii akwizycji przez grupę kapitałową BAKALLAND S.A.
W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego (01.01.2007 – 31.03.2007) Bakalland S.A. konsekwentnie realizował zapowiadaną strategię akwizycji na rynku żywności zdrowej
i suchej, poprzez ostateczne nabycie (24.01.2007) 100% udziałów w Polgrunt Sp. z o.o. Decyzję o przejęciu Spółki Polgrunt uzasadnia perspektywami rozwoju produktów sojowych zarówno w kraju, jak i za granicą oraz chęcią rozwoju Spółki Bakalland na rynku żywności zdrowej.
Spółka zrealizowała również (12.02.2007) ostateczną umowę przejęcia 100% udziałów
w spółce Mogo. Podstawowym atutem Mogo dla Bakalland S.A. była bardzo wysoka skuteczność i efektywność w dystrybucji produktów do największych sieci handlowych (Ahold, Carrefour, Grupa Tesco i Real). Po przejęciu marki Polski Błonnik Spółka rozpoczęła budowanie asortymentu produktów ekologicznych i produktów bio, asortyment ok. 50 indeksów będzie gotowy w połowie czerwca. Została wybrana marka dla tych produktów – Organic Planet.
Spółka kończy proces całkowitego wchłonięcia firmy Hordgal i rozpoczyna konsolidację działania innych – Solger, Komosa, Polgrunt, Mogo - w obszarze księgowości, marketingu, sprzedaży, IT i finansów. Jednocześnie Bakalland S.A. zapowiada chęć akwizycji w kraju
i nie wyklucza pierwszej akwizycji zagranicą.
Według analiz Zarządu Spółki wprowadzone działania mają pozwolić na wypracowanie zysku netto na poziomie minimum 2,0 mln zł w ciągu roku pierwszego pełnego roku od przejęcia. Część tych efektów powinna być już widoczna w skonsolidowanym wyniku na koniec czerwca 2007 i poprawi wynik prognozowany Grupy Bakalland o kolejne kilkaset tysięcy PLN. Zarząd prognozuje, że skonsolidowany wynik netto Grupy Bakalland (uwzględniając w nim wyniki nabytych spółek Mogo i Polgrunt) na koniec roku finansowego wyniesie 8,1 mln złotych. Sprzedaż na poziomie skonsolidowanym – wg prognoz Zarządu – wyniesie na koniec roku finansowego 161 mln złotych.
Strategia Spółki
Strategia rozwoju Bakalland S.A. zakłada, iż Spółka w ciągu 2-3 lat umocni pozycję wiodącego gracza w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie sprzedaży bakalii i osiągnie obroty skonsolidowanych na poziomie 250 - 300 mln zł. Równorzędnym celem Spółki jest zdobycie od 30% do 35% udziału w rynku detalicznym bakalii w Polsce, przy czym ten udział będzie realizowany głownie na markach których pozycja wśród klientów będzie stabilna i długookresowa.
Spółka zamierza także umacniać swoją pozycję rynkową w pozostałych grupach asortymentowych:
• owoce w puszkach (obecnie posiada ok. 10% rynku)
• oliwki (obecnie posiada ok. 15% rynku) - rynek dynamicznie rosnący
• produkty sojowe (Spółka posiada ok. 35% rynku)
• ryż, kasza i produkty pochodne
• inne produkty, które Spółka chce wprowadzić na rynek pod istniejącymi markami
Poza rozwojem organicznym Spółka planuje rozwój poprzez przejęcia.
Rozwój kanałów dystrybucji
Spółka po udanym odmłodzeniu grupy docelowej swoich klientów i zmiany komunikowania bakalii Bakalland (bakalie używane zarówno do pieczenia ciasta, jak i jedzenie jako zdrowy snack) zamierza rozwijać kanał dystrybucji tradycyjnej, bo tam upatruje możliwości dalszego rozwoju tej kategorii produktowej.
Obecnie Bakalland posiada 31% dystrybucji numerycznej co oznacza, że bakalie Bakalland są obecne w ok. 36 270 sklepach na terenie Polski (31% z 117 000).
tagi: bakalland,wyniki finansowe ,
Stokrotka ogłosiła dołączenie do zespołu nowej dyrektor...
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...