Polacy coraz częściej wybierają czekolady Milka
„Milka to czekolada z alpejskiego mleka, najdelikatniejsza spośród czekolad obecnych na rynku. Jak pokazały badania, dla konsumentów jej smak jest tak wyróżniający się i unikalny, że czekolady Milka, jako jedyne w całej kategorii tabliczek czekoladowych, tworzą według nich odrębny segment produktów” – mówi Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska.
W objęciu przez Milkę prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych pomogło zwiększone zainteresowanie konsumentów tabliczkami o gramaturze 300g - ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 38%***. Obecnie do portfolio dużych tabliczek Milka 300g należy 7 smaków. Cztery z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada, czy nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w formacie 300g. Tabliczki Milka 300g to oferta dedykowana wspólnemu dzieleniu się z najbliższymi lub przeznaczona na nieoficjalne prezenty.
W ub. r. marka zaoferowała konsumentom nowe, podwójnie nadziewane tabliczki – malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream. Najlepiej sprzedającymi się smakami czekolad Milka w minionym roku były kolejno: mleczna, z orzechami oraz truskawkowa.
„Polscy konsumenci postrzegają markę jako młodą, nowoczesną i czułą. Milka zachęca Polaków do okazywania pozytywnych uczuć, bycia delikatnym, lepszym i milszym wobec innych. Prowadzone dla Milki kampanie marketingowe, takie jak np. „Śmiało, bądźmy delikatni”, przyczyniają się do wzrostu jej pozytywnego postrzegania. Ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, konkursy, niestandardowe formy komunikacji w sieci, a także liczne degustacje nowości produktowych pozwalają nam stale, pozytywnie zaskakiwać naszych konsumentów” - dodaje Robert Sas.
Kto kupuje Milkę?
Konsumentami Milki są ludzie młodzi i w wieku średnim, najczęściej kobiety w wieku powyżej 29 lat, częściej posiadający już rodziny i dysponujący wyższym dochodem. Konkurencyjność marki umacnia się także dzięki ciekawym nowościom produktowym – z końcem roku na rynku pojawiła się Milka Caramel – połączenie najdelikatniejszej czekolady Milka z płynnym karmelem. Ubiegły rok to także poszerzenie oferty o pralinki Milka Crispello, a także dalszy rozwój asortymentu marki w segmencie ciastek.
Milka inwestuje w Polsce
Produkcja nowej Milki Caramel 100g oraz Milki Caramel 45g, sprzedawanej w wielu krajach i od niedawna w Polsce, ulokowana została w należącej do Kraft Foods fabryce pod Poznaniem. W fabryce w podpoznańskich Jankowicach, poza Milką Caramel, produkowana jest także czekolada Milka Milkinis w formatach 43 i 87 gramów oraz tabliczki Milka 100g o smaku malinowym i wiśniowym. Fabryka w Jankowicach zatrudnia ponad 600 osób i produkuje Milkę na rynek polski oraz na eksport do 13 krajów świata.
Milka liderem w tabliczkach, Kraft Foods liderem całej kategorii
Poza zdobyciem przez Milkę pozycji lidera w tabliczkach czekoladowych w listopadzie 2012 r., Kraft Foods Polska S.A. objął w 2012 roku pozycję lidera rynku słodyczy czekoladowych, zdefiniowanego jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział Kraft Foods jako lidera tego o segmentu to 15,8 %*.
„Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi – to przynosi rezultaty” – podsumował Robert Sas. „Widzimy potencjał do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Chcemy je osiągnąć wspólnie z naszymi partnerami handlowymi. Liczymy, że zwiększą swoje zainteresowanie ofertą tak rozpoznawalnej marki jaką jest Milka**** (aktualnie marka ma 99% wspomaganej świadomości), odnotowującej coraz większe sprzedaże. Będziemy stale zwiększać nasz udział na półce i zaskakiwać konsumentów nowymi promocjami” – dodaje Sas.
Źródła danych:
* Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, Listopad 2012 r.
** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Kraft Foods w tym rynku wynosi 15,8 proc. (Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Listopad 2012 r.)
*** Listopad YTD 2012 w porównaniu z Listopad YTD 2011
**** BHT, IPSOS, CUM TOTAL, Listopad YTD 2012
tagi: Kraft Foods , Milka , czekolada , czekolady ,
Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje...
Podczas jubileuszowej konferencji Forum Odpowiedzialnego...
Kolejny raz dobre praktyki Hochland Polska dotyczące...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...