Nowa sieć logistyczna powstaje w oparciu o zaawansowane modele logistyczne, we współpracy z ekspertami zewnętrznymi. Najważniejszy etap tworzenia nowej sieci zakończono w drugiej połowie grudnia 2012 r., kiedy Stokrotka podpisała umowę z firmą Prologis na wynajem centrum dystrybucyjnego. Obiekt o łącznej powierzchni ponad 27 tys. mkw., w tym ponad 5 tys. mkw. powierzchni schładzanej, zlokalizowany jest w Teresinie w województwie mazowieckim. Będzie on miejscem składowania asortymentu ogólnokrajowego. Produkty będą stąd codziennie transportowane do magazynów regionalnych oraz bezpośrednio do sklepów.
Aby zapewnić sprawną i terminową dystrybucję na terenie całego kraju, powstanie również osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (tzw. cross-doków). Część asortymentu będzie w nich składowana oraz bezpośrednio transportowana do przypisanych sklepów. Stokrotka prowadzi obecnie także zaawansowane rozmowy z dostawcami usług transportowych i pojazdów, aby stworzyć najbardziej optymalną kombinację transportu własnego i kontraktowego. Transport będzie realizowany w celu zapewnienia dystrybucji głównej (do magazynów regionalnych) oraz dystrybucji końcowej (do supermarketów).
„Realizując nową długoterminową strategię rozwoju sieci supermarketów Stokrotka, zamierzamy zwiększyć jej konkurencyjność względem innych sieci. Naszym celem jest, aby Stokrotka proponowała atrakcyjną ofertę zarówno dla klientów, jak i naszych partnerów. Chcąc zapewnić najwyższą jakość i dostępność towarów oraz podnieść efektywność operacyjną, budujemy własne zaplecze logistyczne, które pozwoli nam nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Planując łańcuch dostaw nie wykluczamy jednak dalszej współpracy z dystrybutorami hurtowymi – w tym Eurocash – w zmienionym zakresie i na nowych zasadach” – komentuje Dariusz Kalinowski, Prezes Zarządu Stokrotki.
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...