Rebranding, czyli zmiana szyldów, wizualizacji i organizacji sklepów, rozpoczął się już na początku roku. Pierwszym marketem z sukcesem dostosowanym do standardów Reala była placówka w warszawskim centrum handlowym Fort Wola, której otwarcie pod nowym logo nastąpiło 26 stycznia.
„Zmiana ta była swoistym testem we wszystkich obszarach dotyczących rebrandingu. W pilotażowej placówce proces przebiegł bardzo sprawnie, zaś zaraz po jego zakończeniu kontynuowaliśmy zmiany w kolejnych lokalizacjach. Koszty dostosowania jednego hipermarketu wahały się od 500 do 800.000 złotych” – powiedział prezes firmy, Martin Ender.
Rebranding został podzielony na sześć etapów, tak by co tydzień szyldy Reala pojawiały się w kolejnych lokalizacjach: we Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu, na Śląsku i w Krakowie, Bydgoszczy, Warszawie i Toruniu oraz na Pomorzu.
Obecnie logo Reala widnieje już na 49 hipermarketach na terenie całego kraju - w wielu miastach Polski ilość placówek jest nieporównywalna z żadną inną siecią.
Zmiana właściciela, która nastąpiła w listopadzie zeszłego roku, jest teraz widoczna dla klientów przejętych sklepów w całej Polsce: zmienił się wystrój i kolorystyka poszczególnych działów, przede wszystkim drogeryjnych „Beauty&More” i dziecięcych pod nazwą „Kraina Malucha”. Na stoiskach: piekarni i tekstylnym nowością są stoły ekspozycyjne, zaś działy sportowe znacznie rozszerzyły asortyment. W marketach pojawiły się także stoiska Tchibo: z kawą, ale także ze zmieniającymi się co tydzień specjalnymi kolekcjami odzieży, artykułów gospodarstwa domowego czy zabawek.
Najistotniejsze zmiany w asortymencie związane są z wprowadzeniem artykułów marki własnej TiP, czyli „Tanie i Pewne”, które zastępują produkty Leader Price. Nowi klienci przekonują się, że artykuły marki własnej Reala łączą dobrą jakość z przystępną ceną.
Klienci sklepów po metamorfozie zauważają, że zmiany służą ich wygodzie i oszczędności czasu podczas zakupów. Dzięki specjalnym strefom promocyjnym w poszczególnych działach artykuły z oferty tygodnia ułożone są bardziej przejrzyście, zaś wszyscy zainteresowani produktami z gazetki reklamowej mogą jeszcze łatwiej je odnaleźć.
Do oszczędności czasu kupujących przyczyniają się także niewątpliwie „inteligentne wagi”, które Real udostępnił klientom jako pierwsza firma w Polsce. Są one wyposażone w kamery, które automatycznie rozpoznają ważone produkty. W kilku placówkach sieci trwają testy tej innowacyjnej usługi oraz badania poziomu satysfakcji klientów z niej korzystających.
tagi: real,geant,zmiana,wiadomości fmcg ,
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....