Wiadomości

Nowa wizja grupowych NNW

Środa, 12 grudnia 2012 Autor: Monika Dawiec,
Dariusz Baran, Dyrektor Dział Grupowych Ubezpieczeń Osobowych w AIG Polska
AIG rozpoczął wprowadzanie do oferty specjalistycznych produktów NNW przeznaczonych dla różnych grup interesariuszy, w tym uczestników imprez, klientów sklepów, gości hotelu, wolontariuszy, podróżnych i członków stowarzyszeń. Tym samym myślenie o tym, że grupowe NNW dotyczy tylko relacji pracodawca-pracownik zostało przełamane.
Zespół AIG od ponad dwudziestu lat wprowadza na polski rynek nowe innowacyjne produkty tak, aby przystawały do nowych czasów i lokalnej specyfiki. Badania zrealizowane przez IPSOS Polska na zlecenie AIG w 2012 roku wskazują na istnienie potencjalnego nowego segmentu rynku, czyli grupowych NNW, gdzie ubezpieczeni nie są pracownikami firmy zatrudnionymi na etacie.

Wyniki badań IPSOS mogą zaskakiwać – np. aż 84% uczestników imprez masowych oczekuje, że organizator obejmie ich ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, jeśli doznają urazu w trakcie trwania imprezy, a 80% oczekiwałoby w takiej sytuacji odszkodowania. Bardzo podobne oczekiwania mają klienci wobec sieci handlowych.

„To zupełnie nowa jakość na rynku ubezpieczeń i jesteśmy z tego dumni. Tworząc rozwiązania SPECIALTYsolutions analizujemy wyniki badań, obserwujemy rynek, myślimy i działamy pragmatycznie. Dlatego rozwiązania SPECIALTYsolutions są elastyczne, przeznaczone dla klientów z nietypowych lub złożonych grup ryzyka” - mówi Dariusz Baran, Dyrektor Dział Grupowych Ubezpieczeń Osobowych w AIG Polska.

W ramach rozwiązań SPECIALTYsolutions AIG będzie wprowadzał sukcesywnie do swojej oferty produkty NNW skierowane m.in. do sprzedawców detalicznych, organizatorów imprez masowych, placówek eduka

cyjnych, stowarzyszeń, gmin i organizacji wysokiego ryzyka takich jak policja, wojsko i straż pożarna.„Gorączka świątecznych zakupów w pełni i o wypadek na parkingu supermarketu czy na terenie konkretnego sklepu nietrudno. Najbliższe dni to także czas wzmożonych podróży. Właściciele galerii handlowych, hoteli i pensjonatów górskich czy przewoźnicy kolejowi szczególnie w takim momencie mogą pokazać, jak dbają o swoich klientów i w ten sposób budować ich lojalność i przewagę konkurencyjną na rynku. Ze względu na to, że jest to NNW grupowe, dodatkowy koszt ubezpieczenia zawarty np. w cenie biletu jest dla nas pasażerów w zasadzie nieodczuwalny” - dodaje Dariusz Baran.

Grupowa polisa NNW obejmuje ryzyko śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku. Ponadto ubezpieczony uzyskuje łatwy dostęp do dobrej jakości ubezpieczenia, które obejmuje m.in. wydatki na pomoc medyczną w nagłych wypadkach, ubezpieczenie podróży, świadczenie rehabilitacyjne, świadczenie dla partnera i dzieci czy na wypadek zniekształcenia twarzy.  

Wśród głównych korzyści ubezpieczenia SPECIALTYsolutions można wymienić  przeniesienie odpowiedzialności, wsparcie w ochronie reputacji (działania z zakresu Public Relations) oraz pokrycie luk w ubezpieczeniach indywidualnych.

tagi: AIG Polska , ubezpieczenia , NNW , ,