Nieskategoryzowane

Obroty Lekkerland przekroczyły 10,5 mld Euro

Wtorek, 24 kwietnia 2007
Obroty wzrosły o 16 %
EBITDA wzrósł do 162 mln Euro
Potwierdzenie strategii europejskiego usługodawcy W roku podatkowym 2006 obroty spółki Lekkerland GmbH & Co. KG wzrosły do 10,55 mld Euro, czyli o 16,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. „Postawiliśmy sobie ambitne cele na 2006 rok i osiągnęliśmy wzrost zarówno organiczny, jak i dzięki przejęciom. Po raz pierwszy Lekkerland przekroczył granicę 10 mld Euro obrotu.” – stwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej Dyrektor Zarządzający Lekkerland, Christian Berner.
Bez uwzględnienia wyników nowo przejętych podmiotów spółka wykazuje wzrost obrotów o 9,4%. Wynik na działalności operacyjnej po dodaniu amortyzacji (EBITDA) wzrósł o 1,1% do 162,3 mln Euro. W porównaniu z rokiem ubiegłym wynik Grupy przed spłatą odsetek oraz podatkiem (EBIT) wykazuje, przede wszystkim z powodu akwizycji, niewielki spadek o 1,8% i wynosi 113 mln Euro.
Jednorazowy efekt podatkowy spowodował wzrost zysku netto o 4% do 93,5 mln Euro.
W roku podatkowym inwestycje wyniosły 64,9 mln Euro, czyli 5,5 mln Euro mniej niż w roku ubiegłym. Inwestycje w pozostałe wartości niematerialne  i prawne (oprogramowanie) oraz w środki trwałe wyniosły 38,5 mln Euro, z czego 13 mln Euro przeznaczono na leasing środków trwałych (samochody osobowe, samochody ciężarowe, wyposażenie magazynów itd).

Liczba pracowników w Grupie wzrosła średniorocznie o 958 do 7.550 osób, czego głównym powodem były przejęcia w Polsce i Rumunii.

Rozwój gospodarczy: wzrost we wszystkich segmentach
Lekkerland odnotowuje wzrost we wszystkich segmentach. Niemcy osiągnęły obroty w wysokości 6,3 mld Euro, co oznacza wzrost o 12,7% w stosunku do roku ubiegłego. Przyczyniła się do tego głównie grupa klientów stacji benzynowych ze wzrostem sprzedaży o 20,8%. Sprzedaż wśród klientów systemowych i regionalnych rozwijała się równie stabilnie ze wzrostem o 4,9% oraz 1,7%. Wyraźną poprawę odnotowano w grupie artykułów spożywczych i przemysłowych z obrotami w wysokości 1,3 mld Euro (wzrost o 13,6%). Wzrost obrotów na wyrobach tytoniowych o 14,3% był spowodowany głównie przez ostatnią podwyżkę akcyzy na wyroby tytoniowe. Wzrastająca konkurencja i spadek cen na rynku telekomunikacyjnym spowodowały oczekiwany spadek o 36% do 108 mln Euro. „Obrót w Niemczech stanowi 60% całkowitego obrotu Grupy, dzięki czemu Niemcy pozostają kręgosłupem naszej organizacji, który przynosi stabilne zyski”, wyjaśnia Christian Berner. „Tym bardziej cieszy nas pozytywny rozwój, potwierdzający naszą strategię jako specjalisty od pełnej obsługi dla wszystkich kanałów dystrybucji produktów convenience.”

Także pozostałe kraje Europy Zachodniej (Holandia, Belgia, Luksemburg, Hiszpania, Austria, Szwajcaria) zwiększyły swoje obroty o 3,6% do 3,46 mld Euro. Przyczynili się do tego przede wszystkim nowi klienci i przedłużone umowy. Znaczny wzrost odnotowały spółki krajowe w Holandii, Hiszpanii i Austrii.

Europa Wschodnia (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia i Polska) nadal wykazuje bardzo dynamiczny wzrost i spełnia tym samym oczekiwania spółki. Wzrost obrotów o 638 mln Euro do 764 mln Euro jest rezultatem zarówno zakupu nowych spółek w Polsce i Rumunii, jak również planowego wzrostu organicznego poprzez poszerzenie asortymentu i podpisanie nowych umów. Wzrost po odjęciu akwizycji wynosi 27%.
„Wynik pokazuje, że w roku ubiegłym Lekkerland znacznie umocnił swoją pozycję usługodawcy działającego na rynku europejskim.”, powiedział Christian Berner. „Wkrótce podpiszemy największą w historii firmy umowę ze spółką paliwową. Umowa będzie obejmować 10 państw, zostanie podpisana na 5 lat i będzie opiewać na 6 mld Euro obrotu.”

Prognoza na 2007 rok: Ekspansja i poszerzenie pól działania
Mając na uwadze znacznie rozbudowaną w 2006 roku bazę klientów, Lekkerland dąży w 2007 roku do osiągnięcia obrotów w wysokości ponad 11 mld Euro. Przyczyni się do tego nadal silny wzrost obrotów w Niemczech oraz w pozostałych krajach Europy Zachodniej, jak również znaczne umocnienie pozycji w Europie Wschodniej.
Ekspansja na pozostałe kraje Europy Wschodniej, rozpoczęta już w 2004 roku, także i teraz będzie priorytetowym elementem strategii. Dobre warunki stwarza ku temu doświadczenie spółki Lekkerland oraz jej wieloletnia współpraca z międzynarodowymi spółkami paliwowymi. Wraz ze wzrostem stopy życiowej wzrasta bowiem w Europie Wschodniej także zapotrzebowanie na dobra convenience.
Podstawą przyszłego wzrostu mają być również ujednolicone procesy biznesowe oraz ekspansja na nowe segmenty rynku. Modele biznesowe i asortyment, które sprawdziły się w poszczególnych krajach, są przenoszone – zgodnie z mottem „best out of all” – także do innych krajów. Potencjał leży nie tylko w nowych grupach klientów, ale także w nowym asortymencie, jak „świeże produkty” i serwis produktów żywnościowych.

Lekkerland Polska S.A
W 2006 roku Lekkerland Polska osiągnął obroty w wysokości 573 mln Euro (544 mln Euro za rok 2005 po przekształceniu sprawozdania z tego roku na IFRS). Od stycznia 2006 roku Lekkerland Polska należy do Grupy Lekkerland. Zgodnie z zasadą „best out of all” Lekkerland Polska przejął sposób prowadzenia operacji biznesowych od Grupy i znacznie rozszerzył asortyment, obejmujący do tej pory głównie produkty tytoniowe. „Dostrzegamy w polskim handlu jeszcze większy potencjał, dlatego też uzupełniliśmy nasz asortyment o produkty convenience, przede wszystkim żywność i napoje alkoholowe.”, wyjaśnia Roland Pardey, Dyrektor Regionalny Lekkerland Polska. Z 780 pracownikami Lekkerland Polska jest czwartą pod względem wielkości spółką krajową w ramach Grupy Lekkerland i obsługuje 16.600 klientów z 14 krajowych magazynów.


Lekkerland GmbH & Co. KG
Europaallee 57
50226 Frechen

Tel: +49 2234 1821 291
Fax: +49 2234 1821 445

www.lekkerland.com

Pressekontakt:
Inga Koenen
Mail: inga.koenen@lekkerland.com

tagi: lekkerland,wiadomości ,