Wiadomości

FoodCare kupił markę BLOW

Czwartek, 06 grudnia 2012 Autor: Monika Dawiec,
Dzięki inwestycji w promocję na poziomie 12 mln zł, w ciągu zaledwie roku FoodCare planuje ponad trzykrotnie zwiększyć udziały BLOW w rynkowym torcie. Obok BLACK Energy Drink i N-GINE jest to trzeci napój energetyczny w portfolio koncernu spożywczego z Zabierzowa. Tym samym, FoodCare jest obecnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce.
Marka BLOW zadebiutowała na rynku w marcu 2011 r. Dzięki unikalnej recepturze poziomkowo-malinowego smaku z domieszką ekstraktu z hibiskusa i wody osmotycznej bardzo szybko przekonała polskie konsumentki, zdobywając ponad 5 proc. rynku w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od debiutu. Obecnie udziały BLOW sięgają 1,5 proc. FoodCare planuje jednak już w 2013 roku zwiększyć je do poziomu 5 proc., m.in. inwestując 12 mln zł w promocję marki. Brand będzie sygnowany nazwiskiem znanej amerykańskiej aktorki. Spółka na razie nie zdradza jednak, z którą gwiazdą nawiązała współpracę.

„Jestem przekonany, że zakup marki BLOW okaże się kolejnym sukcesem w historii FoodCare. Mamy bogate doświadczenie w kreowaniu brandów-liderów, które możemy z powodzeniem przekuć w rynkowy triumf BLOW. Reaktywacja FRUGO, wprowadzenie na rynek marki BLACK promowanej przez Mike’a Tysona czy debiut typowo kobiecej marki Fitella – to odważne posunięcia biznesowe, które przyniosły spodziewane efekty. Nasze marki są dziś numerami 1 w swoich kategoriach, pokonując nie tylko polskie, ale także globalne brandy, które dotychczas dominowały na sklepowych półkach” – komentuje Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare.

Napój energetyczny dla kobiet będzie produkowany w zakładzie FoodCare w Niepołomicach. Aby sprostać zapotrzebowaniu konsumentek, koncern spożywczy z Zabierzowa w nadchodzącym roku zainwestuje 4-5 mln EUR w nową linię produkcyjną. Spółka planuje także zwiększyć zasięg marki. Do tej pory BLOW był dostępny tylko w takich miejscach, jak siłownie czy kluby fitness. Prezes Wiesław Włodarski zapowiedział jednak, że zamierza w pełni wykorzystać współpracę z partnerami biznesowymi i udostępnić produkt w ogólnopolskich kanałach dystrybucji, wprowadzając BLOW wszędzie tam, gdzie obecne są już napoje FoodCare.

Decyzja o zakupie kolejnej marki napoju energetycznego jest elementem spójnej strategii FoodCare, zakładającej konsekwentne rozbudowywanie portfolio produktów i marek. Grupa FoodCare jest obecnie producentem takich marek, jak: Gellwe, FRUGO, Fitella, 4MOVE, BUDDHA i dwóch brandów napojów energetycznych – BLACK Energy Drink oraz N-GINE. Po akwizycji BLOW, firma Wiesława Włodarskiego posiada obecnie niemal 23 proc. udziału w rynku energetyków, będąc jednocześnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce. Zgodnie z prognozami FoodCare, w tym roku spółka wyprodukuje łącznie 200 mln puszek napojów energetycznych.

Według danych AC Nielsen krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 825 mln zł i rośnie w tempie 31 proc. rocznie. Polska jest tym samym trzecim największym rynkiem w Europie
pod względem wielkości konsumpcji energetyków.

tagi: BLOW , FoodCare ,