Najwyższą rentowność w handlu mają dyskonty, niektóre z nich osiągają nawet 3%. Najniższą, około 0,7% mają hipermarkety. Ale - jak czytamy w Gazecie Wyborczej - właściwie wszystkie sieci z pierwszej piątki największych sieci w kraju realizują strategię dyskontową, czyli kładą duży nacisk na niskie ceny, wprowadzają dużo marek własnych i coraz bardziej ograniczany asortyment.
Ogłoszona w piątek transakcja przejęcia sieci Real przez Auchan, potwierdza dominację w polskim handlu zagranicznych sieci - detal jest w rękach Portugalczyków z Biedronki, Brytyjczyków z Tesco, Francuzów z Auchan i Carrefoura oraz Niemców (czyli grupy Schwarz z Kauflandem i Lidlem) - podaje GW. Hurt z kolei kontrolują Niemcy z Makro Cash and Carry, Szwajcarzy z Selgrosa i Portugalczycy z Eurocash. Pojedyncze sklepy, które nie wstępują do sieci franczyzowych, takich jak np. Carrefour Express, Odido (Makro) czy ABC (Eurocash), czeka wegetacja lub upadek.
Taka polityka ogranicza wybór produktów (do takich kilku wielkich sieci wejść może też mniejsza niż do tej pory liczba firm spożywczych), ponadto firmy muszą stworzyć dodatkowe linie produkcyjne: tańszych kiełbas, słodyczy, serów, specjalnie na potrzeby dyskontów. Są więc różnice w składzie albo skład jest podobny, ale opakowanie mniejsze. To dla klienta także nie najlepsza perspektywa - informuje Gazeta Wyborcza.
Znani eksperci nie mają żadnych złudzeń. 2024 rok pod...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.