North Coast w celu przejęcia przedsiębiorstwa Malma Sp. z o.o. zamierza pozyskać strategicznego partnera - międzynarodowy koncern Colussi. Propozycje układowe zostaną opracowane wspólnie z Grupą Colussi, współpracującą z firmą North Coast w zakresie dystrybucji produktów spożywczych. Intencją North Coast jest uratowanie i odrodzenie firmy Malma jako wiodącego polskiego producenta makaronów w segmencie premium. North Coast dokonał kilku prób porozumienia z dotychczasowym właścicielem firmy Malma, jednak rozmowy nie przyniosły oczekiwanego rezultatu.
„Współpraca naszej firmy z Grupą Colussi daje nową szansę spółce Malma. Międzynarodowy koncern Colussi będący jednym z wiodących na świecie producentów i dystrybutorów makaronów, w połączeniu z silną firmą dystrybucyjną, jaką jest North Coast otwiera nowe możliwości rozwoju dla spółki Malma.North Coast oraz Grupa Colussi dysponują know-how oraz kapitałem potrzebnym do tego, aby firma Malma stała się ponownie liderem polskiego rynku makaronów w segmencie premium, poprzez wznowienie produkcji oraz powrót na rynek” – powiedział Giorgio Pezzolato, Wiceprezes Zarządu North Coast.
W przyszłości potencjał firmy Malma może otworzyć drogę do produkowania i wprowadzania na rynek innych produktów Grupy Colussi lub do innych potencjalnych akwizycji. W zakresie dystrybucji wykorzystane zostaną kanały North Coast w Polsce, a za granicą kanały dystrybucyjne Grupy Colussi.
Grupa Colussi jest obecna na rynku polskim od 10 lat poprzez współpracę handlową z North Coast S.A. Grupa jest jednym z liderów w segmencie makaronów premium we Włoszech i eksportuje do przeszło 50 krajów. Do innych produktów Grupy zaliczają się ryż, ciasteczka oraz słodycze zdrowotne i okolicznościowe. Grupa Colussi powstała w 1911 roku, a przychody skonsolidowane za rok 2006 przekroczyły 410 mln euro. Dynamiczny rozwój Colussi dokonuje się poprzez wzrost organiczny oraz akwizycje. Do portfolio marek Colussi, związanych z produkcją makaronów należą: AGNESI – lider w segmencie premium na włoskim rynku makaronów, MISURA – nr 1 na rynku makaronów z mąki żytniej we Włoszech, oraz FESTAIOLA - nr 2 w segmencie makaronów jajecznych. Ponadto Grupa jest liderem na rosyjskim rynku makaronów (marka MALTAGLIATI) i posiada bardzo mocną pozycję w Szwajcarii i Japonii.
tagi: malma,north coast,kupno,wiadomości ,
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Wstępne obliczenia sugerują, że trwające fale upałów w...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...