Nieskategoryzowane

North Coast S.A. i Colussi planują kupno Malmy

Wtorek, 24 kwietnia 2007
W dniu 4 kwietnia b.r. firma North Coast S.A. złożyła w Sądzie Rejonowym w Gdańsku oświadczenie, w którym zobowiązała się do dnia 14 maja 2007 r. przedłożyć wniosek o ogłoszenie upadłości Malma Sp. z o.o. z siedzibą w Malborku z możliwością zawarcia układu likwidacyjnego oraz do przedstawienia wstępnych propozycji układowych dla wierzycieli Malma Sp. z o.o.

North Coast w celu przejęcia przedsiębiorstwa Malma Sp. z o.o. zamierza pozyskać  strategicznego partnera -  międzynarodowy koncern Colussi. Propozycje układowe zostaną opracowane wspólnie z Grupą Colussi, współpracującą z firmą North Coast w zakresie dystrybucji produktów spożywczych. Intencją North Coast jest uratowanie i odrodzenie firmy Malma jako wiodącego polskiego producenta makaronów w segmencie premium. North Coast dokonał kilku prób porozumienia z dotychczasowym właścicielem firmy Malma, jednak rozmowy nie przyniosły oczekiwanego rezultatu.

„Współpraca naszej firmy z Grupą Colussi daje nową szansę spółce Malma. Międzynarodowy koncern Colussi będący jednym z wiodących na świecie producentów i dystrybutorów makaronów, w połączeniu z silną firmą dystrybucyjną, jaką jest North Coast otwiera nowe możliwości rozwoju dla  spółki Malma.North Coast oraz Grupa Colussi dysponują know-how oraz kapitałem potrzebnym do tego, aby firma Malma stała się ponownie liderem polskiego rynku makaronów w segmencie premium, poprzez wznowienie produkcji oraz powrót na rynek” – powiedział Giorgio Pezzolato, Wiceprezes Zarządu North Coast.

W przyszłości potencjał firmy Malma może otworzyć drogę do produkowania i wprowadzania na rynek innych produktów Grupy Colussi lub do innych potencjalnych akwizycji. W zakresie dystrybucji wykorzystane zostaną kanały North Coast w Polsce, a za granicą kanały dystrybucyjne Grupy Colussi.

Grupa Colussi jest obecna na rynku polskim od 10 lat poprzez współpracę handlową z North Coast S.A. Grupa jest jednym z liderów w segmencie makaronów premium we Włoszech i eksportuje do przeszło 50 krajów. Do innych produktów Grupy zaliczają się ryż, ciasteczka oraz słodycze zdrowotne i okolicznościowe. Grupa Colussi powstała w 1911 roku, a przychody skonsolidowane za rok 2006 przekroczyły 410 mln euro. Dynamiczny rozwój Colussi dokonuje się poprzez wzrost organiczny oraz akwizycje. Do portfolio marek Colussi, związanych z produkcją makaronów należą: AGNESI – lider w segmencie premium na włoskim rynku makaronów, MISURA – nr 1 na rynku makaronów z mąki żytniej we Włoszech, oraz FESTAIOLA - nr 2 w segmencie makaronów jajecznych. Ponadto Grupa jest liderem na rosyjskim rynku makaronów (marka MALTAGLIATI) i posiada bardzo mocną pozycję w Szwajcarii i Japonii. 

tagi: malma,north coast,kupno,wiadomości ,