Wieczór 14 listopada br. okazał się dla wielbicieli amerykańskich legend wspaniałym wydarzeniem. Na specjalne zaproszenie do Polski przyjechał Frederick "Fred" Booker Noe III, szósty potomek Jacoba Beama, założyciela legendarnej marki amerykańskiego bourbonu. Wyjątkowe spotkanie z Fredem Noe w Hard Rock Cafe w Warszawie poprowadził Michael Moritz, znakomity dziennikarz amerykańskiego pochodzenia.
Podczas wieczoru „Amerykańskich legend” tłumy gości z uwagą słuchały licznych anegdot oraz ciekawostek o tym, jak marka Jim Beam na zawsze odmieniła oblicze Ameryki. Z dużym zainteresowaniem opowieściom Freda Noe przysłuchiwały się również polskie gwiazdy m.in. Filip Bobek, Krystian Wieczorek, Marek Kościkiewicz, Robert Moskwa, Marcin Mroczek oraz Piotr Zelt.
Podziw publiczności wzbudził również tatuaż Freda z logo Jim Beam, który wytatuował sobie na ramieniu na prośbę 1 miliona fanów na Facebooku.
Dodatkową atrakcją wieczoru, który minął pod znakiem bourbonu był pokaz sztuki barmańskiej w stylu flair w wykonaniu jednych z najlepszych barmanów na świecie. Latające shakery oraz butelki wraz z akrobatycznymi figurami towarzyszyły prezentacji najsłynniejszych drinków na bazie bourbonu Jim Beam.
Legenda Jima Beama – prawdziwie amerykańskiego bourbonu
Początki bourbonu sięgają drugiej połowy XVIII w., kiedy to farmerzy z nadmiaru kukurydzy uprawianej w Kentucky (głównie w hrabstwie Bourbon) zaczęli jego destylację. W tych czasach bourbon był uważany za eliksir na wszystkie dolegliwości oraz za jedyną pewną, chociaż „płynną”, walutę. W 1788 roku w Kentucky osiadł także Jacob Beam, który w 1795 roku sprzedał pierwszą beczkę bourbonu sygnowaną swoim nazwiskiem. Tak narodziła się legenda najbardziej amerykańskiego smaku, która trwa do dziś, przekazywana z pokolenia na pokolenie rodu Beamów. Oryginalny zapis receptury bourbonu Jim Beam jest pilnie strzeżoną tajemnicą, a Fred Noe jest siódmym członkiem rodziny, który poznał ten sekret.
W 1964 roku Kongres Amerykański uznał bourbon za narodowy produkt Stanów Zjednoczonych. Sprecyzował też, że bourbonem jest whiskey produkowana w co najmniej 51 procentach z ziaren kukurydzy, która w nowych, opalonych dębowych beczkach leżakuje co najmniej dwa lata.
Najlepszy bourbon na świecie
Jim Beam Black zyskał w opinii Instytutu Badań Napojów w Chicago miano najlepszej amerykańskiej whiskey! Doceniono jego wyrafinowany bukiet, głębię smaku i finisz. Z kolei Międzynarodowy Konkurs Alkoholi w San Francisco przyznał Jim Beamowi Black złoty medal w 2007 i „podwójne złoto” w 2009 roku. W tym samym 2009 r. prestiżowy Międzynarodowy Konkurs Win i Alkoholi przyznał marce medal srebrny. Warto podkreślić, że, klasyczny Jim Beam White to najlepiej sprzedający się bourbon na świecie.