Mechanizm akcji oparty został na dwóch filarach – dystrybucji gratisów oraz konkursie konsumenckim. Kupując dowolne opakowanie Pulmoll w jednym z sześciu wariantów smakowych lub z edycji limitowanej, każdy otrzyma mini-puszkę na dropsy gratis. Puszka została zaprojektowana specjalnie na potrzeby promocji, stanowiąc funkcjonalne opakowanie dla dynamicznych i wymagających konsumentów.
Kolejny element kampanii: zabawa konkursowa, opiera się na wysyłce SMS i odpowiedzi na otrzymane pytanie. Codziennie 8 zwycięzców otrzymuje karty pre-paid o wartości 150 zł. Co ciekawsze, dokładnie taką samą nagrodę otrzymuje sprzedawca, u którego została zakupiona paczka cukierków.
Benefity, które czerpie zarówno konsument, jak i sprzedawca mają wpłynąć na zwiększenie popytu oraz budowanie świadomości marki Pulmoll, która weszła na polski rynek w 2009 roku. Aktywne wsparcie w postaci rozdawania giftów oraz ekspozycji plakatów informujących o promocji ma przyczynić się do zwiększenia świadomości marki.
Akcji promocyjnej stworzonej przez Albedo Marketing towarzyszą materiały POS: plakaty, ulotki informacyjne dla sprzedawców, wobblery, dyspensery na mini-puszki, mini puszki oraz dołączane do nich ulotko-książeczki.