Wiadomości

W poszukiwaniu najlepszych pracowników

Wtorek, 20 listopada 2012 Autor: Monika Dawiec,
Kompania Piwowarska ceni młode talenty na równi z wykwalifikowanymi specjalistami, dlatego stara się ich pozyskać na wiele sposobów. Z aktualną ofertą miejsc pracy w KP będzie można zapoznać się podczas „Uniwersyteckich Spotkań z Rynkiem Pracy”, które rozpoczęły się 19 listopada w Warszawie. Natomiast w październiku lider branży piwowarskiej w Polsce brał udział internetowych targach pracy, organizowanych przez czołowe portale zajmujące się tematyką HR.
„Uniwersyteckie Spotkania z Rynkiem Pracy” są organizowane od 2003 r. Tegoroczna, 19. już edycja odbywa się w dniach 19-23 listopada na Uniwersytecie Warszawskim. To doskonała okazja dla studentów i absolwentów, aby bliżej poznać realia rynku pracy i wymagania rekrutacyjne, a dla pracodawców – aby swoją ofertą zainteresować młodych ludzi.

Warsztaty i oferty dla studentów
W ramach „Spotkań” przewidziano dwadzieścia prelekcji przygotowanych przez firmy biorące udział w imprezie. Z Kompanią Piwowarską będzie można spotkać się już 20 listopada na Wydziale Zarządzania UW, gdzie Luiza Lewandowska-Dudek i Paweł Łazicki, kierownicy ds. rozwoju kategorii, poprowadzą warsztat „...jak piwa warzenie przekłada się na półkowe ustawienie...”. Jego uczestnicy dowiedzą się m.in., jakie znaczenie ma odpowiednie wyeksponowanie towarów na półkach sklepowych i jak wpływa to na wielkość sprzedaży. KP weźmie udział także w Giełdzie Pracy, która odbędzie się 22 listopada w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego, i jako jedyna będzie reprezentować branżę spożywczą. Przez cały dzień na stoisku Kompanii Piwowarskiej młodzi ludzie będą mogli uzyskać więcej informacji na temat aktualnych procesów rekrutacyjnych, jak również samej firmy.

Ogłoszenie to za mało
Kompania Piwowarska regularnie angażuje się w targi pracy, i to nie tylko offline, jak „Uniwersyteckie Spotkania z Rynkiem Pracy”. W październiku br. ofertę miejsc pracy w KP można było poznać na „Wirtualnych Targach Pracy” zorganizowanych przez Grupę Pracuj.pl, podczas których prezentację firmy obejrzało ponad 9,5 tys. osób. Ponadto już po raz piąty Kompania Piwowarska wzięła udział w październikowych „Internetowych Targach Pracy” pod patronatem portalu GazetaPraca.pl.

„W dobie wzrostu informatyzacji naszego życia coraz więcej aktywności rekrutacyjnych ma miejsce online. Obecnie większość osób poszukuje pracy za pośrednictwem Internetu, jednak sama publikacja ogłoszeń przestaje już często wystarczać. Kandydaci chcą wiedzieć więcej o firmie, z którą planują związać zawodową przyszłość" – mówi Piotr Klonowski, specjalista ds. personalnych w Kompanii Piwowarskiej. – Targi pracy organizowane w sieci stwarzają okazję do zaprezentowania swoistego kompendium wiedzy o organizacji, a dzięki zebraniu w jednym miejscu wszystkich ważnych informacji osoby zainteresowane pracą w niej mogą szybko i bezproblemowo dowiedzieć się tego, co ich ciekawi.

Czaty z pracodawcami, najświeższe oferty pracy, wirtualne stoiska z informacjami o firmie – to tylko niektóre z możliwości, jakie oferują targi pracy online. Dzięki zróżnicowanym i nowoczesnym kanałom dotarcia do potencjalnych kandydatów firmy takie jak Kompania Piwowarska mogą budować zdolną i wykształconą kadrę złożoną ze specjalistów.

„Zwiększenie ilości aplikacji jest tylko jednym z benefitów udziału w tego typu imprezach. Innym, prawdopodobnie ważniejszym, jest rozpoznawalność i budowanie wizerunku firmy wśród kandydatów, co w długoterminowej perspektywie może przynieść jeszcze więcej korzyści" – dodaje Piotr Klonowski.

tagi: Kompania Piwowarska , pracownicy , HR ,