Wiadomości

CEDC ogłasza wyniki za III kwartał 2012

Poniedziałek, 19 listopada 2012 Autor: Monika Dawiec,
Przychody netto ze sprzedaży za trzy miesiące kończące się w dniu 30 września 2012 r. wyniosły 191,3 mln USD w porównaniu do 209,6 mln USD zaraportowanych w tym samym okresie w roku 2011. CEDC ogłosiła również zysk netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP (jak zdefiniowano dalej) za III kwartał 2012 r. w wysokości 35,8 mln USD, czyli 0,44 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 848,7 mln USD, czyli 11,71 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, za ten sam okres w roku 2011.

Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, CEDC ogłosiła stratę netto w wysokości 0,3 mln USD, czyli 0,00 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, za III kwartał 2012 r., w porównaniu do straty netto w wysokości 4,5 mln USD, czyli 0,06 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, za ten sam okres w roku 2011. Rozwodniona liczba akcji, która posłużyła do wyliczenia zysku netto na jedną akcję zwykłą wyniosła 81,8 mln za III kwartał 2012 r. i 72,6 mln za ten sam okres w 2011 r.
W celu uzgodnienia porównywalnego zysku netto do zysku netto zaraportowanego zgodnie z powszechnie przyjętymi w Stanach Zjednoczonych zasadami rachunkowości („U.S. GAAP”) proszę odwołać się do sekcji „Niezbadane Uzgodnienie Wyników Według Wcześniej Stosowanych Standardów Rachunkowości” w załączeniu do niniejszego raportu.

Podsumowanie wyników za III kwartał 2012 r. (w porównaniu z danymi za III kwartał 2011 r.)

- Przychody netto ze sprzedaży: 191 mln USD (-8,7%), wynikające ze wzrostu organicznego na poziomie 1%, który został zniwelowany przez negatywny wpływ różnic kursowych (-9,7%);

- Poprawa całkowitej, porównywalnej marży brutto z 38% na 43%;

- Wzrost porównywalnego zysku operacyjnego o 22%;

- Dalszy wzrost sprzedaży wódki w Polsce w ujęciu ilościowym i wartościowym; spadek sprzedaży na rynku rosyjskim wynikający, wśród innych czynników, z wcześniejszego budowania zapasów przez rynek przed podwyżką akcyzy wprowadzoną od 1 lipca 2012 r.

„Pomimo wyzwań, przed jakimi w tym okresie stoimy, zmiany w kierownictwie operacyjnym oraz procedurach kontrolnych zaczynają przynosić poprawę wyników. Wysiłki, jakie włożono w lepsze egzekwowanie polityki cenowej oraz koncentrację na bardziej korzystnej strukturze produktowej sprzedaży na naszych głównych rynkach, przyniosły poprawę porównywalnej marży brutto, jak i znaczą poprawę porównywalnego zysku operacyjnego – mówi David Bailey, CEO CEDC.

tagi: CEDC , raport , wyniki , finanse ,