Wiadomości

Dwa Złote Spinacze dla programu Śniadanie Daje Moc

Poniedziałek, 19 listopada 2012 Autor: Monika Dawiec,
Kapituła tegorocznego konkursu Złote Spinacze przyznała programowi edukacyjnemu Śniadanie Daje Moc aż dwie statuetki. Kampania zyskała najwyższe uznanie jurorów w kategorii specjalnej Efektywność oraz w kategorii Sektor Spożywczy. To już kolejne w tym roku zaszczytne wyróżnienie dla działań koalicji Partnerstwo dla Zdrowia.
Pierwszy w Polsce Dzień Zdrowego Śniadania 8 listopada 2011 r. obchodziło 2 474 szkół podstawowych. Uczniowie w ramach programu Śniadanie Daje Moc organizowali wspólnie wielkie, zdrowe śniadanie w klasach i uczyli się o 12 zasadach zdrowego odżywiania, opracowanych przez Instytut Matki i Dziecka.

Wyjątkowa efektywność przeprowadzonych w 2011 r. działań i ogromne zaangażowanie interesariuszy kampanii w  propagowanie zasad prawidłowego odżywiania wśród najmłodszych sprawiły, że pilotażowa edycja programu  Śniadanie Daje Moc zyskała  uznanie w Polsce i na świecie. Świadczą o tym: publikacja w X. raporcie FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki”, nominacja do tytułu Kampanii Społecznej Roku i do międzynarodowej nagrody Sabre Awards a także nagroda Know Health stowarzyszenia Forum Medicum i prestiżowa brązowa statuetka Stevie Award (International Business Awards). Partnerstwo dla Zdrowia, organizator programu, otrzymało zaś tytuł „Dobroczyńcy Roku 2011” za konsekwentną realizację projektów społecznych.

Złote Spinacze, przyznawane od 2003 r. przez Polski Związek Firm Public Relations, to  prestiżowe nagrody dla najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów komunikacyjnych w Polsce. W tym roku o wyróżnienie walczyło 88 projektów.

„Podwójny Złoty Spinacz i pozostałe prestiżowe nagrody to dla koalicji Partnerstwo dla Zdrowia – firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka -  powód do ogromnej dumy! Szacowne kapituły konkursów dostrzegły bowiem, jak potrzebna i skuteczna jest kampania Śniadanie Daje Moc i jak ważny cel społeczny realizuje. Jednak najważniejszym tegorocznym sukcesem jest dla nas jeszcze większe zaangażowanie szkół, nauczycieli i uczniów w program Śniadanie Daje Moc, który objął już ponad 1/3 szkół w Polsce. Pozwala to jeszcze skuteczniej realizować misję Partnerstwa dla Zdrowia , którą jest przeciwdziałanie niedożywieniu dzieci oraz propagowanie wśród najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych” – mówi Ewa Zacharewicz, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych i Komunikacji w Danone (Partnerstwo dla Zdrowia).

W obsypanej nagrodami, pilotażowej edycji kampanii Śniadanie Daje Moc, brało udział 17,5% szkół podstawowych w Polsce. W tym roku przyłączyło się ich ponad 4 600, czyli aż 33% podstawówek w kraju a Partnerstwo dla Zdrowia rozwinęło koncepcję ubiegłorocznej akcji w długofalowy program edukacyjny dla szkół. Nauczyciele mogą zakładać w klasach Kluby Śniadaniowe i przybliżać najmłodszym 12 zasad zdrowego odżywiania w oparciu o interaktywne zajęcia pełne quizów, ciekawych eksperymentów, rebusów etc. Tak przekazywana wiedza jest naturalnie przyswajana przez uczniów i przyczynia się do trwałej zmiany nawyków żywieniowych. W długiej perspektywie oznacza to zmniejszania zjawiska niedożywienia dzieci.

8 listopada 2012 r., w Dniu Zdrowego Śniadania, w tysiącach szkół podstawowych w Polsce odbyło się po raz drugi wspólne śniadanie uczniów, nauczycieli i rodziców.

tagi: śniadanie , odżywanie , zdrowie , Złote Spinacze , konkurs ,