Wiadomości

O przyszłości małych sklepów – dyskusja panelowa w Krakowie

Wtorek, 13 listopada 2012 Autor: Monika Dawiec,
O przyszłości małych sklepów spożywczych dyskutowali podczas panelu „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych” zorganizowanego w środę 7 listopada br. w Krakowie, eksperci z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Centrum im. Adama Smitha, przedstawiciele Carrefour oraz właściciele małych i średnich sklepów spożywczych.

Panel dyskusyjny odbył się pod patronatem PARP-u oraz Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, a gościem specjalnym był Robert Gwiazdowski ekspert ds. Rynku i Gospodarki Centrum im. Adama Smitha.

W Polsce jest najwięcej małych sklepów spożywczych w Europie - blisko 140 tys., we Włoszech, które są na drugim miejscu pod względem ilości sklepów spożywczych - jest ich tylko 70 tys. Francois Vincent, Dyrektor ds. Franczyzy Carrefour Polska scharakteryzował obecny rynek sklepów spożywczych, podkreślając, że nadal w wielu przypadkach biznesowych stosowana jest logika hurtu, która dla tego segmentu sklepów niestety nie sprawdza się i jest jedną z przyczyn słabej ich rentowności.

„W małych sklepach tkwi ogromny potencjał” – stwierdził podczas panelu Francois Vincent. – „Jednak mają one problemy, sklepy w Polsce upadają, dlaczego tak się dzieje? To nie jest wina hipermarketów, jak wiele osób sądzi. Na rynku jest miejsce dla każdego formatu, każdy z nich ma swoją funkcję do spełnienia. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość domu czy dogodne godziny otwarcia, potrzebna jest jednak przemyślana strategia, koncept sklepu, aby odnieść sukces. My dajemy naszym partnerom wszystkie narzędzia do analizy wyników, aby rozwijali się i odnosili sukces razem z nami” - podkreślał Francois Vincent.

Carrefour jako jedyna sieć w Polsce prowadzi własne sklepy, a na rynku franczyzy działa już 30 lat, dlatego oferuje swoim partnerom franczyzowym sprawdzony koncept i rozwiązania poparte wieloletnim doświadczeniem. Prawdziwa, gwarantująca sukces franczyza musi opierać się na 4 filarach: rozpoznawalnej marce, która jest gwarantem jakości, know-how, czyli czerpania z doświadczenia i wiedzy partnera, dobrze dobranego asortymenty, który wraz ze sprawną logistyką jest dostosowany do potrzeb klienta oraz transferze wiedzy i wsparciu na każdym etapie współpracy.

Temat jak poprawić wyniki sklepów rozwijał, Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy Carrefour. – „Najważniejszy element prowadzenia biznesu to Klient i szybka reakcja na jego potrzeby” – mówił. „Dla franczyzobiorcy, naszego partnera liczy się rentowność prowadzonego biznesu, ale na nią składa się wiele czynników, błędem jest myślenie, że wystarczy tylko tanio kupić towary” – podkreślał.

tagi: franczyza , Carrefour , Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego ,