Wiadomości

Nagel-Group stawia na rozwój w Europie Wschodniej

Środa, 31 października 2012 Autor: Monika Dawiec,
Nagel-Group stawia na dalszy rozwój w Europie Wschodniej. „Opierając się na wyraźnie ponadprzeciętnych wskaźnikach rozwoju, oczekujemy w 2012 roku wzrostu obrotów o ponad 20 procent” - mówi Peter Haak, Dyrektor Zarządzający w dziale Sprzedaży i Marketingu spółki Nagel-Group. Specjalizująca się w logistyce produktów spożywczych firma posiada obecnie swoje oddziały w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a od 2011 roku poprzez udziały w firmie Whiteland jest również reprezentowana w Rumuni.
Najsilniejszym rynkiem jest Polska, gdzie spółka-córka Nagel-Group, firma Nagel Polska dzięki sześciu oddziałom oferuje usługi w zakresie całego łańcucha dostaw produktów spożywczych wymagającego zachowania odpowiedniej temperatury. Polski sektor logistyczny charakteryzują dynamiczny rozwój, dobrze wykształceni specjaliści oraz szansa na stałą ekspansję. „Od momentu utworzenia spółki-córki Nagel Polska w 2002 roku mogliśmy zwiększać wolumen obsługiwanych produktów o 25 do 30 procent rocznie” - mówi Robert Katafiasz, Dyrektor Zarządzający Nagel Polska. W tym czasie spółce udało się wskoczyć na drugie miejsce wśród działających w Polsce firm logistycznych zajmujących się obsługą świeżych produktów.

Widocznym kamieniem milowym tego pozytywnego rozwoju jest rozpoczęcie działalności nowego centrum logistycznego w  - Gliwicach (Katowice) na początku roku. „Dzięki nowej siedzibie wyraźnie poprawiła się nasza strategiczna pozycja” tak opisuje przyczyny zmiany siedziby kierownik oddziału, Mateusz Sikorski. „W porównaniu do dotychczasowego oddziału w Tychach powiększyła nie tylko powierzchnia magazynowa i przeładunkowa, lecz również zyskaliśmy na bliskości do ważnego węzła komunikacyjnego, jakim jest skrzyżowanie autostrad A1 i A4”. Nowa siedziba ma szczególne znaczenie jako centralny punkt eksportu produktów przede wszystkim do Niemiec oraz importu w kierunku Europy Zachodniej. Niemcy są największym partnerem handlowym Polski i pomiędzy oboma krajami codziennie odbywają się stałe kursy. Oprócz tego w 2012 roku swoje siedziby zmieniły oddziały w Warszawie i Gdańsku, co zaowocowało zwiększonymi powierzchniami, które będą miały strategiczne znaczenie dla dalszego wzrostu udziałów na rynku oraz dla wzrostu wielkości obrotów.

Oprócz zagęszczenia sieci partnerów i klientów dążymy również do usprawniania już istniejących oddziałów. „Poszczególne oddziały powinny mieć możliwość zaoferowania jednakowych usług we wszystkich miejscach” - wyjaśnia Haak. „Do nich należy logistyka ultra-świeżych produktów spożywczych oraz magazynowanie wraz ze wszystkimi dodatkowymi usługami”. Tematami, nad którymi aktualnie się koncentrujemy, są również takie innowacyjne projekty, jak wspólny zakup oleju napędowego, wyposażenia telefonicznego i wyposażenia służącego do komunikacji, a także leasing pojazdów dla podwykonawców lub wprowadzanie nowych technik, jak np. systemy telematyczne w taborze samochodowym lub odzyskiwanie ciepła w przypadku nieruchomości.

To wszystko zwiększa nasze szanse rozwoju na tym atrakcyjnym rynku. 38 milionów mieszkańców oraz wyraźnie zwiększona siła nabywcza po wstąpieniu do Unii Europejskiej wzbudziły duże zainteresowanie ze strony inwestorów z branży zajmującej się handlem produktami spożywczymi. Około 30 procent polskiego handlu produktami spożywczymi jest realizowane za pośrednictwem ok. 1000 punktów typu outlet (sprzedaż fabryczna), a pozostałe 70 procent jest podzielonych na ponad 90 000 średniej wielkości firm, co stwarza dobre warunki dla silnych inwestorów. „Wielu producentów produktów spożywczych z Europy Zachodniej przeniosło swoje fabryki produkcyjne do Polski” - potwierdza Peter Haak. „W Polsce można odnaleźć bardzo dobre warunki do inwestycji, a rynek znajduje się niemal na wyciągnięcie ręki”.

Wraz z produkcją rośnie również zapotrzebowanie na profesjonalne usługi logistyczne w sektorze produktów spożywczych. Przyczyną jest to, że Polska jako ważny producent produktów spożywczych oferuje idealne zalety związane z bliskością poszczególnych oddziałów do mleczarń, dostawców mięsa, czy też innych gałęzi rolnictwa. Polska posiada również duży potencjał jako centrum dla dalszej ekspansji w kierunku wschodnim, na przykład do Rosji lub Czech. Mając to na uwadze Nagel-Group posiada własne krajowe spółki w Czechach, Polsce, na Węgrzech oraz na Słowacji, które rejestrują dwucyfrowy wzrost.

Naturalnie Europa Wschodnia również odczuła skutki kryzysu finansowego i gospodarczego. W efekcie na rynkach, na których działają różne firmy logistyczne, doszło częściowo do znacznej zmiany struktur. Wiele firm zrezygnowało ze świadczenia usług logistycznych i przeorganizowało już istniejące struktury. „Pomimo kryzysu udało się nam zachować dwucyfrowy wzrost w Europie Wschodniej. Jestem przekonany, że dzięki naszym rozwiązaniom logistycznym zorientowanym na klientów będziemy dalej odnosić sukcesy w przyszłości i dalej będziemy rozbudowywać naszą silną pozycję na rynku usług logistycznych” - podsumowuje Peter Haak.

tagi: Nagel-Group , transport , dystrybucja ,