Transakcja została sfinansowana z kredytu konsorcjalnego, udzielonego w dniu 28.02.2007 przez konsorcjum bankowe, utworzone przez trzy banki: Rabobank Polska S.A. Bank BPH S.A. oraz Bank Zachodni WBK S.A. Od strony prawnej bankom doradzała kancelaria Linklaters, Agros Nova – kancelaria Domański, Zakrzewski, Palinka.
100% przejęcie Agros Nova było milowym krokiem w urzeczywistnianiu celów biznesowych, jaki SONDA S.A. z sukcesem realizuje do 1993 r. Pochód po biznesowe laury SONDA S.A. rozpoczęła bowiem 14 lat temu, praktycznie od zera, nabywając zdewastowany zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego w Tymienicach koło Zduńskiej Woli. Upór, konsekwencja, ciężka praca oraz wiedza marketingowa poparta biznesową intuicją zaowocowały skutecznym wprowadzaniem na rynek kolejnych produktów i marek oraz wdrożeniem najwyższych standardów zarządczych w Polsce (ocena KPMG).
Dziś Agros Nova, jest liderem na rynku produktów dżemowych i konfitur, sosów oraz zup gotowych mokrych, ogórki konserwowe, wiceliderem segmentu soków, nektarów, napojów niegazowanych oraz koncentratów pomidorowych oraz kluczowym graczem na rynku ketchupów. Posiada jedne z najlepiej rozpoznawalnych polskich marek: Łowicz, Krakus, Fortuna, Pysio, Tarczyn, Garden. Koncern zatrudnia ponad dwa tysiące ludzi w całej Polsce. Jest właścicielem dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Tymienicach oraz spółki zależnej: Kujawskich Zakładów Przemysłu Owocowo-Warzywnego we Włocławku. Posiada międzynarodowe certyfikaty jakości i bezpieczeństwa żywności (HACCP, ISO, IFS, BRC). Swe produkty eksportuje do 25 krajów.
Robert Niewiadomski, Prezes Zarządu Agros Nova Sp. z o.o.:
SONDA S.A. jest zainteresowana długoterminową obecnością w Agros Nova, mierzoną w perspektywie nie kliku, a kilkudziesięciu lat. Nadrzędnym celem SONDY jest konsekwentne długookresowe budowanie wartości spółki i doprowadzenie Agros Nova do grupy liderów w branży przetwórstwa owocowo-warzywnego w Europie Centralno - Wschodniej.
Zrównoważony wzrost poprzez zwiększanie udziałów rynkowych jest dziś optymalną strategią rozwoju dla Agros Nova, choć w przyszłości będę rozważane także inne korzystne dla Spółki rozwiązania. Nie wykluczamy dopuszczenia do Spółki mniejszościowych udziałowców, czy też wprowadzenia jej na giełdę.
W oparciu o 14-letnie doświadczenie, profesjonalne know how, wnikliwą analizę sytuacji rynkowej w Polsce i Europie oraz trendów konsumenckich, SONDA S.A. będzie również poszukiwać dla Agros Nova nowych obszarów inwestycyjnych, wspierając wszelkie inicjatywy i projekty inwestycyjne (rynkowe i infrastrukturalne), które budują przewagę konkurencyjną naszej firmy na rynku.
SONDA S.A. pozostanie filarem i motorem strategicznego rozwoju Agros Nova oraz gwarantem jej stabilności. Słuszność tej strategii potwierdza dziś kluczowe miejsce firmy Agros Nova w branży owocowo-warzywnej oraz fakt, że osiąga ona bardzo dobre wyniki w niezwykle trudnym otoczeniu konkurencyjnym. Przychody Agros Nova Za 2006 r. szacowne są na poziomie ok. 800 mln zł. Spółka umocniła swą pozycję we wszystkich segmentach rynkowych, w których jest obecna. Notowany z roku na rok systematyczny wzrost przychodów Agros Nova jest efektem strategii rynkowej Spółki, opartej na innowacyjnych wdrożeniach produktowych oraz odważnych inwestycjach reklamowych i technologicznych (nowe i modernizowane linie produkcyjne, finalizowana budowa centrum logistycznego w Tymienicach), dla których Spółka pozyskała środki unijne.
tagi: sonda,agrosnova,soki,rynek,fmcg,wiadomości ,
W warszawskim centrum handlowym Wola Park...
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol już kolejny rok z rzędu –...
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...