Wiadomości

Grupa SABMiller podpisuje nowe zobowiązania

Poniedziałek, 22 października 2012 Autor: Monika Dawiec,
Grupa SABMiller oraz 12 innych globalnych przedstawicieli branży piwowarskiej, winiarskiej i spirytusowej podpisało nowe zobowiązania dotyczące ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Deklaracja przyjęta na okres 2013-2018 jest zgodna z Globalną Strategią WHO. To już kolejna inicjatywa prospołeczna, której sygnatariuszem jest Grupa SABMiller.
Podczas konferencji Międzynarodowego Ośrodka ds. Polityki Alkoholowej (International Centre for Alcohol Policies, ICAP) w Waszyngtonie 13 przedstawicieli branży alkoholowej, w tym Grupa SABMiller, której częścią jest Kompania Piwowarska, podpisało zobowiązania odpowiedzialnościowe. Postanowienia bazują na istniejących Globalnych Działaniach ICAP, które są realizowane od 2009 roku. Nowe zobowiązania będą wiążące dla sygnatariuszy przez co najmniej 5 kolejnych lat, począwszy od stycznia 2013 roku. Ich celem jest wzmocnienie i rozwinięcie wysiłków branży piwowarskiej, winiarskiej i spirytusowej, zmierzających do ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zobowiązania branży są zgodne z Globalną Strategią przyjętą przez Światową Organizację Zdrowia.

W myśl deklaracji sygnatariusze będą koncentrować swoje działania wokół 10 zobowiązań z pięciu głównych obszarów:
1.    Przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu przez nieletnich poprzez egzekwowanie istniejących przepisów oraz zachęcanie rządów do wprowadzenia i przestrzegania minimalnego limitu wieku upoważniającego do zakupu alkoholu.
2.    Wzmacnianie oraz rozwój kodeksów dobrych praktyk marketingowych oraz dalsze wstrzymywanie się od działań marketingowych, które mogłyby stanowić zachętę dla nadmiernej
i nieodpowiedzialnej konsumpcji, jak również poświęcenie szczególnej uwagi marketingowi prowadzonemu w kanałach cyfrowych.
3.    Zapewnienie odpowiedzialnych innowacji produktowych oraz informacji dla konsumentów,
w tym opracowanie łatwych do zrozumienia symboli mających za zadanie przeciwdziałać prowadzeniu pojazdu po pijanemu, jak również spożywaniu alkoholu przez kobiety w ciąży
i osoby niepełnoletnie.
4.    Zwalczanie prowadzenia pojazdów po pijanemu poprzez współpracę z organizacjami rządowym i pozarządowymi, której celem będzie podniesienie poziomu egzekwowania istniejących praw oraz zagwarantowanie odpowiedniej edukacji w tym obszarze.  
5.    Pozyskanie wsparcia detalistów w celu ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz stworzenia podstawowych zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.

Działania producentów alkoholu zmierzające do realizacji przyjętych zobowiązań będą regularnie kontrolowane przez niezależną, zewnętrzną instytucję. Co roku w każdej firmie należącej do sygnatariuszy zostanie przeprowadzony audyt zgodności z przyjętymi deklaracjami. Wyniki kontroli oraz coroczne sprawozdania będą udostępniane społeczności międzynarodowej. Oprócz Grupy SABMiller nowe zobowiązania podpisali również prezesi Anheuser-Busch InBev, Bacardi, Beam Inc., Brewers Association of Japan, Brown-Forman, Carlsberg, Diageo, Heineken, Japanese Spirits & Liqueurs Makers Association, Molson Coors, Pernod Ricard i Grupy UB.

„W programie tym po raz pierwszy producenci piwa, wina i alkoholi wysokoprocentowych jednoczą się na skalę globalną, by przeciwdziałać szkodliwym skutkom spożywania alkoholu. Wzmagają i rozszerzają w ten sposób zakres dotychczasowych starań w każdym z pięciu obszarów działań, dla których jednoznacznie określono cele, terminy realizacji i zobowiązania do pomiaru wyników” – podsumowuje Rob Priday, Prezes Kompanii Piwowarskiej.

tagi: SABMiller , Kompania Piwowarska , zobowiązania , odpowiedzialność społeczna ,