Wiadomości

Kompania Piwowarska utrzymuje wiodącą pozycję

Piątek, 19 października 2012 Autor: Monika Dawiec,
W drugim i trzecim kwartale roku kalendarzowego 2012 Kompania Piwowarska sprzedała ok. 8,7 mln hl piwa, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym i pozwala na osiągnięcie udziałów rynkowych na poziomie 38,4%.
W tym samym okresie rynek piwa w Polsce wzrósł o ok. 8%. Tyskie, największa marka piwa w Polsce, odnotowała 15% wzrost w porównaniu do ur., natomiast marka Żubr i marka LECH odnotowały wzrost o ok. 10%. Powyższe liczby zawdzięczamy: dobrym warunkom pogodowym w okresie letnim, pozytywnemu przyjęciu przez rynek ostatnich innowacji produktowych KP (trzy warianty Książęcego, Tyskie Klasyczne, Lech Shandy) oraz wsparciu promocyjnemu najważniejszych marek, w szczególności marki Tyskie, której zapewniliśmy największą i najdroższą kampanię promocyjną w historii polskiej branży piwowarskiej – 5 Stadion, która obejmowała również okres igrzysk olimpijskich. Wyniki sprzedaży KP skorzystały również w pewnym stopniu z ogólnego umiarkowanego, ale pozytywnego wpływu mistrzostw Euro 2012 na cały rynek piwa w Polsce.

tagi: Kompania Piwowarska , piwo , wyniki , sprzedaż ,