Książęce to nowa marka premium w portfelu Kompanii Piwowarskiej. Marka dostępna jest na Polskim rynku od lipca br. Trzy warianty Książęcego wpisują się w aktualny trend rozwoju specjalnych gatunków piwa, obecnie notujących największą dynamikę sprzedaży. Książęce jako pierwsze w kraju oferuje bogactwo różnorodnych doświadczeń piwnych: od doskonałego smaku, poprzez rytuał serwowania, do piwnych kulinariów.
Od sierpnia marka prowadzi intensywne działania budujące trial. W detalu i lokalach gastronomicznych pojawiły się materiały POS. W wybranych sklepach przeprowadzono konkurs konsumencki, w którym nagrodą była lodówka konesera piwa. W lokalach gastronomicznych prowadzona była akcja zachęcająca do kolekcjonowania piwnych doświadczeń z Książęcym. Każde dwa zakupione przez konsumentów warianty tego piwa, marka dopełniała trzecim stylem z kolekcji Książęce.
Książęce stawia sobie za cel edukację konsumentów w zakresie kultury piwnej i bogactwa piwnego świata. W Internecie pojawiły się angażujące bannery odsyłające do strony profilu Książęcego na Facebooku. Do odkrywania bogatego świata piwa zachęca również strona internetowa www.ksiazece.pl, na której znajduje się szereg materiałów edukacyjnych, m.in. porady dotyczące serwowania piwa, piwne rytuały czy piwne kulinaria. Ponadto, lokale gastronomiczne wyposażono w edukacyjne wafle barowe oraz specjalne wkładki do menu pomagające dobrać dane piwo do oferowanych w lokalu dań.
Każdy ze spotów dedykowany będzie innemu wariantowi piwa Książęce – Czerwonemu Lagerowi, Ciemnemu Łagodnemu i Złotemu Pszenicznemu. Wszystkie trzy filmy zostały nakręcone w Tyskich Browarach Książęcych, w hali najstarszej linii produkcyjnej, tak zwanej „trójki”. 30–sekundowe spoty utrzymane są w konwencji spotkania dwóch światów: fantastycznego, pełnego marzeń oraz logicznego, pragmatycznego. Reprezentują je postaci: Książę – marzyciel i wizjoner oraz Tomasz – technolog, pracownik browaru. Każdy ze spotów ukazuje bogactwo i różnorodność każdego z trzech piw Książęce, zwracając uwagę na najbardziej charakterystyczne cechy konkretnego piwa. W pierwszym filmie, poświęconym Czerwonemu Lagerowi, Książę opisuje fantastyczną wizję czerwonej krainy, którą odkrył w pokalu piwa. Tomasz rzeczowo wyjaśnia zaś jakie słody odpowiadają za wyjątkową barwę Czerwonego Lagera. Kampania telewizyjna ma charakter ogólnopolski i pojawi się w kluczowych stacjach telewizyjnych. Marka będzie też obecna w Internecie dzięki bannerom oraz aktywnemu działaniu na Facebook.com.