Wiadomości

Tesco wygrywa proces z Lidl

Wtorek, 16 października 2012 Autor: Maja Święcka,
Porównywanie cen przez sieci handlowe jest dozwolone – orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie, oddalając w całości powództwo sieci Lidl przeciw Tesco. Tesco od 2008 roku umieszcza przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach. Sąd nie podzielił zarzutów sieci Lidl, iż dokonywane przez Tesco porównanie cen jest czynem nieuczciwej konkurencji. Korzystny dla Tesco wyrok Sądu z 10 października jest prawomocny.

Sąd Apelacyjny uznał, iż stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. Zdaniem Sądu zakazanie takiej formuły  całkowicie eliminowałoby możliwość stosowania reklamy porównawczej. A to byłoby sprzeczne z prawem  i orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

„Decyzja Sądu potwierdza, że nasza kampania informacyjna była rzetelna, obiektywna i możliwa do zweryfikowania dla klientów naszych sklepów.” – komentuje Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco ds. prawnych.  - „Rzeczywiście, przed rozpoczęciem akcji obniżyliśmy ceny ponad 1000 naszych produktów do poziomu cen konkurencji. Jeśli jesteśmy równie tani, a nawet tańsi, niż sklepy dyskontowe, uważam, że mamy pełne prawo głośno mówić o tym naszym klientom.”

Lidl złożył pozew przeciwko Tesco w kwietniu 2009 roku, po rozpoczęciu kampanii informacyjnej „Dyskontowe Ceny”. Tesco regularnie sprawdza ceny w sklepach konkurencji, co ma być gwarancją cen tak niskich, jak w sklepach dyskontowych. Taką informacją Tesco dzieli się z kupującymi - przy półkach zamieszczone są ceny wybranych produktów obowiązujące w sklepach Biedronka i Lidl.

Wyrok Sądu Apelacyjnego, uznający w całości racje Tesco, jest prawomocny.

tagi: Tesco , Lidl , proces , reklama porównawcza ,