Liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zwiększyła się przez ostatnie 8 lat o 90%, w roku 2003 było ich 2286 by w 2011 liczba wzrosła do 23449. Zwiększył się również areał przeznaczony pod uprawy ekologiczne, z 61236 h do 605520 h. To bardzo szybki wzrost, ale nadal tylko 4 % ze wszystkich gospodarstw w naszym kraju produkuje żywność, którą można nazwać ekologiczną. Według najnowszych badań TNS OBOP z września tego roku tylko 5 % Polaków kupuje produkty ekologiczne, zaś samo logo rolnictwa ekologicznego jest znane jedynie 11% społeczeństwa.
W związku z szybkim rozwojem rolnictwa ekologicznego, przy równocześnie jeszcze niewielkim popycie polskiego społeczeństwa na tego typu produkty, zdecydowano o realizacji kampanii informacyjnej. Jej celem nadrzędnym jest promocja znaku certyfikowanej żywości – „Euro-liścia”. Zielone logo umieszczone na opakowaniu gwarantuje, że produkt został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego. Działania mają na celu przekonanie Polaków do kupowania ekologicznych produktów i podkreślenie ich walorów smakowych i zdrowotnych.
Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” będzie miała emisję medialną od 8 października do 15 grudnia tego roku. W tym czasie zaplanowano publikacje prasowe w takich tytułach jak: Newsweek, Gala, Rzeczpospolita czy Gotuj krok po kroku, jak również część promocyjną w Internecie. W spotach pilotujących kampanię, wystąpili ambasadorowie akcji informacyjnej: Magdalena Kumorek i Artur Partyka, którzy przedstawiają zalety produktów ekologicznych. Ponadto przygotowano kilkanaście krótkich filmów, nagrywanych w ekologicznych gospodarstwach, gdzie kucharz Grzegorz Łapanowski poznaje tajniki produkcji produktów naturalnych i przyrządza z nich oryginalne i pożywne potrawy i przetwory.
tagi: Ekologia , żywność , Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...