Jak podaje raport w polskim internecie działa w tej chwili ok. 300 e-sklepów spożywczych. Ponieważ jest to rynek wzrostowy i potencjalnie bardzo atrakcyjny, walka o udział w nim i jego konsolidacja są tylko kwestią czasu. Dziś dwaj najbardziej znaczący gracze to Alma oraz Piotr i Paweł. Przedstawiciele drugiej z tych sieci twierdzą, że w 2010 r. sprzedali przez sieć towary o wartości 25 mln złotych. W roku 2011 miało to być już 50 mln zł. Obroty e-sklepu Almy za rok 2011 kształtowały się na poziomie 50 mln zł. Dla porównania, samo Tesco w Wlk. Brytanii, które niedawno zdecydowało się rozpocząć e-sprzedaż również w Polsce, sprzedaje rocznie przez internet towary za ponad 2 mld funtów.
Według raportu Internet Standard, nie wszystkim firmom działającym na rynku sprzedaży w internecie produktów spożywczych udało się odnieść sukces w tym biznesie. A.pl Internet w wyniku upadłości sieci Bomi, również A.pl złożyła we wrześniu 2012 r. wniosek o rozpoczęcie postępowania likwidacyjnego.
W powstałą na rynku lukę wejdą z pewnością inne sieci i nowi gracze zainteresowani rynkiem, który bez wątpienia w kolejnych latach będzie notował kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Bezpiecznie można założyć, że wartość rynku e-delikatesów będzie rosnąć o 20-30 proc. każdego roku. Nowi gracze startują zazwyczaj w Warszawie i stopniowo rozszerzają działalność na inne duże miasta Polski. Przykładem zastosowania tej strategii jest Tesco. E-sklep tej sieci ma początkowo obsługiwać stolicę, a w ciągu 5 lat objąć strefą dostawy inne duże miasta. Duże sklepy z branży e-grocery często decydują się na strategię zróżnicowanej obsługi dużych aglomeracji miejskich i pozostałej części Polski, która na razie musi zadowolić się bardziej ograniczonym asortymentem, dłuższym okresem oczekiwania na dostawę, mniej precyzyjnie określonymi w czasie okienkami dostawy i wyższym kosztem dostawy realizowanej przez firmę kurierską.
Jak podano w raporcie, rynek warszawski pozostaje najbardziej znaczącym rynkiem w branży e-grocery. Potencjał rynku znajduje odbicie w inwestycjach funduszy venture capital. W styczniu 2012 r. fundusz zarządzany przez MCI Management objął część udziałów w uruchomionych w 2006 r. delikatesach internetowych Frisco.pl. Ich przychody w 2011 roku wyniosły ok. 13 mln zł. Frisco.pl miało wówczas 54 tys. zarejestrowanych klientów, a ich liczba rosła w tempie 600-900 miesięcznie. MCI Management oceniał wówczas, że warszawski rynek e-grocery - będący punktem wyjścia dla będącego w początkowym etapie rozwoju rynku e-handlu produktami spożywczymi - podzielony był następująco: Piotr i Paweł miał 27 proc., Alma24 - 25 proc., Frisco.pl - 17 proc., A.pl - 14 proc., a Hipernet24 - 12 proc.. Do pozostałych -delikatesów należało ok. 5 proc.