Tytuł Człowieka Roku „Briefu” 2012 to już drugie w tym roku prestiżowe wyróżnienie, jakim został uhonorowany Marek Kmiecik. W maju podczas organizowanego przez Mediarun.pl Kongresu Dyrektorów Marketingu „Marketing is Everything” został uznany za Dyrektora Marketingu Roku w grupie firm między 200 mln a 2 mld obrotu rocznego.
„To wyróżnienie jest również nagrodą dla mojego zespołu. Bez nich z pewnością nie osiągnęlibyśmy sukcesów naszych marek” – mówi Marek Kmiecik.
Marek Kmiecik w marketingu branży FMCG pracuje od 1995 roku. Do 2007 roku był Dyrektorem Marketingu w firmie Mieszko SA, gdzie odpowiadał za strategię marki parasolowej „Mieszko”, pralinek czekoladowych Klejnoty i Michaszki. Za pomocą kampanii „Wolę Zozole” wykreował silną markę cukierków dziecięcych Zozole.
W grupie Kofola SA pracuje od 2007 roku. W latach 2007-2009 w centrali Kofola Holding w Czechach odpowiadał za strategię owocowych napojów i syropów na rynku polskim, czeskim, słowackim i węgierskim. Od 2009 roku pełni funkcję Dyrektora Marketingu i Członka Zarządu Hoop Polska w grupie Kofola SA, gdzie odpowiada za strategie wszystkich marek firmy na rynku polskim: Hoop Cola, syropów Paola i Jarmark Polski, wód Białowieski Zdrój, Arctic i Grodziska, napoju dziecięcego Jupik oraz napojów Jupi, Vinea, Pickwick Ice Tea i Mr Max.
Magazyn „Brief” co rok honoruje osoby, które w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy szczególnie zasłużyły się dla rozwoju sektora, w jakim działają, ale także gospodarki regionu czy całego kraju. Tytuł przyznawany jest w 5 kategoriach: Człowiek Marketingu i Sprzedaży, Człowiek Mediów, Człowiek Reklamy, Gwiazda Reklamy oraz Menadżer Marketingu Miejsc Brief for Poland.
Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali, która odbyła się w warszawskim klubie Sztuki i Sztuczki.