Po pierwszym półroczu 2012 roku, branża piwowarska odnotowała 7 proc. wzrost sprzedaży
w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Najlepszymi miesiącami tego roku okazały się maj i lipiec.
Wzrost w wolumenie sprzedaży piwa to przede wszystkim rezultat długiego i ciepłego lata, które zaczęło się już w maju oraz innowacji wprowadzonych przez branżę piwowarską. Największą sprzedaż piwa w pierwszym półroczu odnotowano w maju (wzrost 19 proc. w porównaniu z majem 2011), zarówno dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym, jak i zakupom przed EURO 2012. Branża nie przecenia jednak wpływu EURO na wyniki sprzedaży.
Negatywne trendy dla branży
Mimo wzrostu wolumenu sprzedaży, wyraźnie widać, że w ciągu ostatnich lat rynek piwa rośnie wartościowo zdecydowanie wolniej. Wynika to z coraz częstszego sięgania po tanie produkty ze sklepów dyskontowych.
Średnia cena litra piwa na rynku spada – w ciągu ostatnich trzech lat z 5,27 zł w 2009 do 5,17 zł w 2012.
„Wyniki branży na koniec pierwszego półrocza można uznać za satysfakcjonujące, pomimo malejącej zyskowności. W pierwszej połowie roku sprzedano ponad 19 mln hektolitrów piwa, co sprawia, że Polska znajduje się w dużo lepszej sytuacji niż inne kraje europejskie” – mówi Robert Priday, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. – „Browary Polskie. Duży udział we wzroście ostatnich miesięcy mają jednak tanie marki dyskontowe i ten trend utrzymuje się od kilku lat, bo konsumenci oszczędzają na zakupach.”
tagi: branża piwowarska , rynek piwa , piwo ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...