Wiadomości

Rozwiązanie strategicznego sojuszu sprzedaży Podravki i Rieber Foods

Sobota, 20 stycznia 2007
Podravka Polska Sp. z o.o. i Rieber Foods Polska S.A. rozwiązują umowę dotyczącą wspólnej sprzedaży marek: Delecta i King Oscar oraz Podravka i Vegeta na rynku polskim.
Rozwiązanie sojuszu nastąpiło z inicjatywy firmy Podravka. Decyzja ta wynika z obranej przez chorwackiego producenta strategii rozwoju oraz skoncentrowaniu sił na zwiększeniu konkurencyjności firmy w Polsce. „Prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy w sprawie akwizycji jednej z polskich marek w celu poszerzenia własnej oferty produktowej” - wyjaśnia Neli Groza, Prezes Podravka Polska Sp. z o.o. „Na obecnym etapie rozwoju, działalności i potrzeb Podravki w Polsce decyzja o powrocie do własnych struktur sprzedaży okazała się kluczowa i jedynie właściwa” – dodaje Neli Groza.

Skutkiem rozwiązania sojuszu będzie podział zespołu handlowego między obie firmy, zgodnie z postanowieniami umowy. Wszyscy zatrudnieni w nim pracownicy otrzymają adekwatne do zajmowanych obecnie stanowiska. Powstanie także konieczność zatrudnienia dodatkowej liczby osób. Najwięcej wakatów przewidziano na stanowiska przedstawicieli handlowych.
„Dla nas jako firmy, decyzja o zakończeniu sojuszu z Podravką ma zarówno pozytywne, jak i negatywne strony” – mówi Piotr Sieńko, Dyrektor Generalny Rieber Foods Polska S.A. „Minusem jest, na przykład, chwilowe zmniejszenie zespołu sprzedaży, co z kolei oznacza dla nas ograniczenie wpływu na półki sklepowe. Z drugiej jednak strony, siły sprzedaży będą mogły skupić się ponownie tylko na naszych markach, co powinno przyczynić się do powrotu do dynamicznego wzrostu sprzedaży, jaki odnotowaliśmy w 2005 roku” – dodaje Piotr Sieńko.
Funkcjonowanie połączonego działu sprzedaży, od momentu jego powstania do grudnia br., było efektywne pod względem wydajności kosztowej dla obu firm. Dla marki King Oscar, Rieber Foods Polska osiągnął zaplanowane na 2006 rok obroty.
W ramach marki Delecta wypracowano 95% zakładanego budżetu. Obroty ze sprzedaży Podravki osiągnęły 82% prognoz.
Partnerzy rozstają się w zgodzie, nie wykluczając współpracy w Polsce w przyszłości. Wszystkie zobowiązania wynikające z umów za 2006 r. pozostają zobowiązaniami Rieber Foods Polska.
Umowę o połączeniu swoich sił sprzedaży na rynku polskim firmy Podravka Polska Sp. z o.o. i Rieber Foods Polska S.A. podpisały 2 listopada 2005 r. W wyniku porozumienia powstał jeden dział handlowy, który obsługiwał sprzedaż produktów obu firm, znanych w Polsce pod markami: Vegeta, Delecta, Podravka i King Oscar. Łącznie oferowano sklepom 270 produktów.

tagi: podravka , rieber foods ,