Problem słabej egzekucji zakazu sprzedaży papierosów osobom do lat 18 pozostaje nadal nierozwiązany. Według Koordynatorów Programu STOP18! większość sprzedawców jest gotowa sprzedać papierosy niepełnoletniemu. Jak sieci handlowe próbują rozwiązać ten palący problem na swoim podwórku? Ruch regularnie znakuje swoje punkty sprzedaży informacją o obowiązującym zakazie.
„Umieszczanie takiej informacji jest od listopada 2010 obowiązkiem każdego punktu sprzedaży. Naklejka STOP18! nie tylko wypełnia ten ustawowy obowiązek, ale bardzo mocno pomaga naszym sprzedawcom podczas odmowy sprzedaży. Dodatkowo regularnie przeprowadzamy akcje przypominające naszym agentom o obowiązującym prawie” – tłumaczy Rafał Kapler, Dyrektor Wykonawczy Biura Sprzedaży Detalicznej, RUCH S.A.
W maju Program STOP18! przekazał sieci Ruch 2500 oznakowań. Trafiają one między innymi do nowych punktów sprzedaży. Sprzedawcy tej sieci otrzymują także ulotki edukacyjne, informujące o obowiązującym prawie i karach jakie grożą za sprzedaż papierosów niepełnoletnim.
„Wspieramy i doceniamy działania takich sieci jak Ruch, którym bardzo zależy na wizerunku odpowiedzialnego sprzedawcy. Niepełnoletni palacze przy małym okienku czują się najbardziej komfortowo, bo zachowują dużą anonimowość. Dlatego tego typu punkty sprzedaży są częściej odwiedzane przez niepełnoletnich” – mówi Bartłomiej Zieliński, Zastępca Komendanta Straży Miejskiej m.st. Warszawy i Wiceprefekt Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnych.
Dla sieci handlowej Żabka, wieloletniego Partnera Programu STOP18!, przestrzeganie zasad odpowiedzialnego handlu wyrobami tytoniowymi ma również duże znaczenie. W sieci naszych sklepów standardowo dostępne są wszystkie materiały promujące kampanię STOP18!
„Zachęcamy ajentów oraz sprzedawców do wypełnienia krótkiego testu w internecie, dzięki któremu można szybko zweryfikować swoją wiedzę na temat obowiązującego prawa. Dodatkowo, prowadzimy szkolenia, a na łamach wewnętrznego magazynu firmowego, cyklicznie przypominamy przepisy prawne oraz zasady postępowania w przypadku sprzedaży tytoniu osobom poniżej 18 roku życia” – mówi Jacek Spychała, Dyrektor Marketingu i PR w firmie Żabka Polska.
Przez kilkanaście lat istnienia Programu STOP18! w szkoleniach z zasad handlu wyrobami tytoniowymi uczestniczyło już kilkadziesiąt tysięcy sprzedawców z całej Polski. Rok 2012 może okazać się rekordowym pod względem liczby przeszkolonych osób. Kilka miesięcy temu odbyło się największe w historii Programu STOP18! szkolenie z zasad handlu wyrobami tytoniowymi. Uczestniczyło w nim ponad 4000 pracowników sieci Real. Najlepsi sprzedawcy otrzymali od Koordynatorów Programu imienne dyplomy, potwierdzające bardzo dobre przygotowanie do handlu wyrobami tytoniowymi.
Koordynatorzy Programu STOP18! zapraszają wszystkich zainteresowanych sprzedawców na stronę www.stop18.pl. Sprzedawcy, którzy bezbłędnie odpowiedzą na wszystkie pytania testu, otrzymają imienne dyplomy, które mogą być kartą przetargową w rozmowach z potencjalnym pracodawcą. Szkolenia sprzedawców są nadal bardzo ważnym elementem Programu STOP18! „Dlatego w tym roku stawiamy na kontynuację naszej współpracy z samorządami, strażami miejskimi oraz sieciami handlowymi. W planach jest również uruchomienie nowego, multimedialnego testu dla sprzedawców” – mówi Michał Pełczyński, Krajowy Koordynator Programu STOP18!
tagi: Żabka , Ruch i Real , STOP18! , wyroby tytoniowe ,
Kiedy w 2024 roku ceny masła zaczęły rosnąć, wielu...
W 2024 roku w sklepach convenience wyraźnie zwiększył się...
W lutym najbardziej podrożały art. tłuszczowe – ogólnie o...
Według znawców tematu, spadek napływu spraw oznacza w teorii...
Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii...
Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji...
Wyniki raportu „Bieżące lęki i obawy Polaków”...
Zmienić ma to unijna dyrektywa...