Kampania „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny” ma za zadanie informować konsumentów o Systemie Jakości PQS, którego celem jest produkcja nieprzetłuszczonego mięsa wieprzowego o wyjątkowych walorach smakowych i kulinarnych.
W drugim roku kampanii wykorzystano takie kanały, jak: prasa, telewizja, Internet, outdoor, szkolenia, działania niestandardowe (konkursy) oraz public relations. Plan kampanii „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny” w telewizji obejmował emisję 30-sekundowego spotu „Powrót do początku”, prezentację Systemu w programie „Kawa czy herbata” (TVP 1) oraz „Smaki czasu Karola Okrasy” (TVP 2).
W ramach działań internetowych została przeprowadzona m.in. kampania niestandardowa polegająca na publikacji artykułów sponsorowanych oraz sponsoringu sekcji kulinarnej na portalu ugotuj.to, kampania społecznościowa na portalu nk.pl, kampania taktyczna w wyszukiwarce Google oraz kampania display polegająca na emisji bannerów na portalach onet.pl, wp.pl, interia.pl, money.pl oraz w serwisach sieci reklamowych Arbo Media, Ad-Vice! i IDM Net. Informacje o Systemie wraz z przepisami kulinarnymi, ciekawostkami i poradami dotyczącymi przygotowywania potraw z certyfikowanej wieprzowiny są stale dostępne na stronie internetowej projektu www.wieprzowinapqs.pl.
Świadomość konsumentów o Systemie Jakości PQS była również utrwalana poprzez działania outdoorowe, które prowadzone były w największych miastach w Polsce na autobusach komunikacji miejskiej, powierzchniach reklamy megaformatowej oraz na backlightach w przejściu podziemnym w Warszawie. W prasie postawiono na przeprowadzenie kampanii konsumenckiej, realizowanej w wybranych miesięcznikach: „Twój Styl”, „Pani”, „Zwierciadło”, „Olivia”, „Świat Kobiety”, „Kuchnia”, a także w branżowych pismach specjalistycznych.
Komunikację medialną wspierały także działania public relations: study tour dla dziennikarzy, infolinia dla konsumentów, śniadania prasowe oraz wiele innych.
W ramach realizacji programu przeprowadzono także szereg szkoleń: dla doradców i dystrybutorów, uczniów szkół gastronomicznych oraz nauczycieli przedmiotów zawodowych.
Kampania PQS była także głównym sponsorem dwóch ważnych imprez branży gastronomicznej – X edycji konkursu „l’Art de la Cuisine Martell” organizowanego na Zamku w Rynie oraz IV Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Polska Wczoraj i Dziś”, który odbył się w Pułtusku.
Organizatorzy kampanii przeprowadzili również konkursy dla konsumentów oraz pracowników obsługujących stoiska mięsne.
PQS (Pork Quality System) to kompleksowy system produkcji wieprzowiny o niskiej zawartości tłuszczu, przy zachowaniu ważnych dla konsumentów i przetwórców parametrów jakości mięsa. Certyfikat PQS stanowi gwarancję zachowania szczególnych norm w zakresie jakości, bezpieczeństwa i kontroli na każdym etapie produkcji. Sposób produkcji w Systemie PQS spełnia wszystkie obowiązujące wymogi prawa w zakresie dobrostanu zwierząt. Jest również zgodny z przepisami o ochronie środowiska naturalnego.
Za kampanię „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny” odpowiada Organizacja Proponująca – Związek „Polskie Mięso”, współpracujący ze współautorem Systemu – Polskim Związkiem Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS”. Kampania finansowana jest ze środków Unii Europejskiej oraz Rzeczypospolitej Polskiej przy wsparciu Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Realizację kampanii powierzono agencji CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako Organizacja Wdrażająca.
tagi: PQS ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...