Wiadomości

Emperia rezygnuje z rozwijania sieci delikatesów Delima

Poniedziałek, 03 września 2012
Emperia rezygnuje z rozwijania sieci delikatesów Delima. Przyczyną są niezadowalające wyniki.
W II  kwartale firma zawiązała już z tego tytułu 8,5 mln zł rezerw. W III kwartale zawiąże dodatkowe ponad 45 mln zł. – W kolejnych kwartałach te rezerwy będą rozwiązywane, co będzie stanowić duży potencjał do poprawy wyników – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperii.

Część delikatesów Delima prawdopodobnie zostanie przekształcona w sklepy Stokrotka. – Koncentrujemy się na  inwestycjach w perspektywiczny segment supermarketów. Decyzja o rezygnacji z dalszego rozwoju sieci delikatesowej jest naturalną konsekwencją naszej nowej strategii – zapewnia Kawa.

Obecnie sieć Delima liczy 9 placówek. Ponad połowa jest nierentowna. Z kolei w skład sieci Stokrotka wchodzi 188 sklepów. W przyszłym roku może się ona powiększyć o kilkanaście nowych placówek. Prezes Artur Kawa nie wyklucza, że spółka będzie się rozwijać poprzez przejęcia. Jednak zaznacza, że priorytetem jest rozwój organiczny.

tagi: emperia , delima , handel ,