Kampanie i Promocje

Nowa butelka – łatwiejszy recykling

Piątek, 31 sierpnia 2012 Autor: Maja Święcka,
Problemy ekologiczne powoli przykuwają uwagę coraz szerszej grupy Polaków. Jako konsumenci znacznie częściej przy zakupie produktów zwracamy uwagę nie tylko na ich cenę, ale również na pochodzenie, skład czy opakowanie. Z tego też powodu marka naturalnej wody mineralnej Kropla Beskidu wprowadziła nowe butelki zawierające aż do 20% mniej plastiku, a towarzyszy temu kampania edukacyjna „Ekozakręceni”.

Trwająca obecnie kampania Kropli Beskidu „Ekozakręceni” ma na celu przypomnieć społeczeństwu dlaczego warto ograniczać ilość odpadów, segregować je oraz w jaki sposób jest to najłatwiej osiągnąć. Dzięki zmniejszeniu do 20% ilości plastiku w butelkach Kropli Beskidu w procesie produkcji wykorzystuje się mniejszą ilość surowca przy takiej samej sumie produktów finalnych, ale również o 2/3 redukuje się miejsce w transporcie co w konsekwencji automatycznie zmniejsza ilość zużytego paliwa. Udało się ograniczyć o ok. 14 % emisję CO2 do atmosfery. Takie właśnie przesłanie towarzyszy najnowszej kampanii edukacyjnej „Ekozakręceni”.

„W firmie Coca-Cola opakowania nie są postrzegane jako odpady, ale jako cenne surowce. Celem spółek systemu Coca-Cola jest stworzenie obiegu zamkniętego opakowań, od wytworzenia, po wykorzystanie i ponowne przetworzenie odzyskanego surowca do produkcji nowego opakowania. Stosujemy zintegrowane podejście obejmujące m.in. eliminację zbędnych elementów opakowań, powtórne użycie i szeroko pojęty recykling oraz jego promocję wśród konsumentów. W ciągu ostatnich lat firma Coca-Cola systematycznie redukuje wagę swoich opakowań PET, np. w 2010 od 4% do 19% w zależności od typu opakowania. W 2012 r. kontynuujemy ten proces. Warto dodać, że do produkcji dwóch rodzajów butelek stosujemy tworzywo pochodzące z recyklingu, które stanowi od 20% do 25% materiału tych opakowań” – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services.

W ramach kampanii „Ekozakręceni” zorganizowane zostały warsztaty recyklingu, których główną ideą było ponowne wykorzystanie raz już zużytych przedmiotów, m.in. butelek Kropli Beskidu. Podczas zajęć prowadzonych przez Magdalenę Godawę artystkę wykorzystującą materiały z recyclingu powstało wiele użytecznych przedmiotów. W wyniku dyskusji o zachowaniach ekologicznych powstał dekalog świadomego konsumenta, który podkreśla znaczenie prostych czynności takich jak – gaszenie światła, oszczędność wody, segregacja śmieci, pakowanie zakupów w torby wielokrotnego użytku itp. Warto myśleć perspektywicznie, zdawać sobie sprawę, jak nasze środowisko naturalne może wyglądać jeśli nie będziemy o nie dbać i co najważniejsze nakłaniać innych do zmiany nawyków na proekologiczne.

„Skręcanie butelek jest jednym z najprostszych sposobów dbania o ekologię, a jednocześnie może sprawić duży fun i pełnić rolę zabawy. Trudno jest całkowicie zrezygnować z opakowań plastikowych, jednak bardzo fajnie, że Kropla Beskidu produkuje te opakowania coraz cieńsze, z mniejszą ilością plastiku” – powiedziała na warsztatach Ola Radwańska (Mania z serialu „Przepis na życie”), ambasadorka kampanii.

„Obecnie jako społeczeństwo zaczynamy dostrzegać drugie życie produktu. Potrafimy coraz częściej postępować eko, tj. kreatywnie wykorzystać konkretny, już zużyty przedmiot do innych celów – produkcja elementów instalacji, całych ubrań czy elementów wyposażenia wnętrz. Kropla Beskidu dzięki ograniczeniu do 20% ilości plastiku w butelce, sprawiła, że stała się ona bardziej plastyczna i łatwiej można ją skręcać, modelować i w ten sposób tworzyć nowe aranżacje” - dodaje Alicja Jelec, odpowiedzialna za markę Kropla Beskidu w Coca-Cola Poland Services.

Do projektu „Ekozakręceni” przyłączyła się jedna z najbardziej utalentowanych i rozpoznawalnych projektantek mody młodego pokolenia - Ania Kuczyńska. Zaprojektowana przez nią limitowana edycja koszulek dla EKOzakręconych jednoczy ludzi troszczących się o środowisko naturalne. Nadruk na koszulce „20% mniej plastiku” stanowi wieloznaczny i intrygujący slogan, a jednocześnie jest kwintesencją oraz najważniejszą informacją kampanii Kropli Beskidu. Sposób opakowania koszulki również został przygotowany przez Anię Kuczyńską i w swoim kształcie nawiązuje do skręconej butelki Kropli Beskidu. Koszulka Ani Kuczyńskiej dla EKOzakręconych jest symbolem wiary, że proste działania w codziennym życiu takie jak recykling i skręcanie butelek mogą przyczynić się do dbania o naszą planetę.

tagi: Kropla Beskidu , Coca-Cola , woda ,