Wiadomości

Świeże pieczywo. Rano i po południu

Czwartek, 30 sierpnia 2012 Autor: Maja Święcka,
Ponad połowa Polaków jest skłonna do częstszego zakupu pieczywa pod warunkiem ciągłej dostępności świeżych produktów blisko domu – wynika z raportu „Zwyczaje Polaków związane ze spożyciem i zakupem pieczywa” przygotowanego przez TNS Polska. Nowa oferta sieci Żabka, to dostępność świeżego pieczywa przez cały dzień.

Spółka podpisała umowy z 70. wyselekcjonowanymi, lokalnymi dostawcami pieczywa. Poszerza ofertę, zmienia regały piekarnicze i wprowadza piece do wypieku w placówkach. Odpowiada w ten sposób na oczekiwania klientów, których około miliona każdego dnia odwiedza sklepy Żabka.

"Elastycznie dopasowujemy się do potrzeb naszych klientów. Po dokonaniu gruntownej analizy zwyczajów zakupowych oraz niezależnym badaniu, dokonanym przez  instytut badawczy, podjęliśmy decyzję o poszerzeniu oferty świeżego pieczywa i zapewnieniu jego dostępności także w godzinach popołudniowych. Około 80 % Polaków dokonuje zakupu pieczywa właśnie w małym sklepie spożywczym jak Żabka lub w piekarni" - mówi Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska.  – "Dla zdecydowanej większości konsumentów to właśnie świeżość produktu jest kluczowa."

Lokalni dostawcy poddani zostali kontroli jakości. Każdego dnia pieczywo jest dostarczane do sklepów Żabka w godzinach wczesno porannych oraz po południu. Nową ofertę promuje kampania reklamowa: „Świeże pieczywo. Rano i po południu”, prowadzona w telewizji, radiu i w Internecie.

Rynek – informacje na temat jego wartości

Firma Żabka Polska sukcesywnie zwiększa liczba placówek handlowych. Aktualnie liczba sklepów przekracza 2600 placówek, które rocznie obsługują ponad 300 milionów transakcji. W ciągu kilkunastu lat działalności na krajowym rynku, spółka zdobyła pozycję lidera segmentu convenience. Przychody ze sprzedaży za 2011 rok wyniosły ponad 2,8 mld złotych.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska w lipcu 2012 roku na zlecenie Żabka Polska, 95% Polaków spożywa pieczywo przynajmniej raz dziennie, 96% Polaków jada pieczywo na śniadanie, a 81% – na kolację. Pieczywo kupujemy w sklepach spożywczych (58%) lub w piekarniach (27%). Bliskość i świeżość produktów jest jednym z najważniejszych argumentów przy zakupie pieczywa. Liczy się świeżość (79%), smak (45%) i cena (37%).

tagi: Żabka , pieczywo ,