W Polsce kawa należy do grona najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Zajmuje czwarte miejsce w rankingu kategorii spożywczych pod względem wartości rocznych obrotów. Wartość całej kategorii dynamicznie rośnie – w roku 2012 odnotowano wzrost o 12,9% w porównaniu do roku poprzedniego*. Na rynku kawy królują dwa segmenty: kawa mielona oraz rozpuszczalna. Na kawę mieloną wydawana jest co druga złotówka przeznaczona na zakup kawy. Niewiele mniej ważna jest kawa rozpuszczalna, na którą przypada 35% wydatków na kawę i której sprzedaż wciąż rośnie1. Równolegle z obu segmentów korzysta ponad 40% konsumentów**, stąd potrzeba stworzenia nowego rodzaju kawy, który łączy w sobie zalety obu wcześniejszych.
Aż 95% polskich respondentów*** zadeklarowało potencjalny zakup nowego produktu, który będzie łączył w sobie aromat i smak kawy mielonej z łatwością przygotowania kawy rozpuszczalnej. W wyniku prac w Centrum Badawczym Kraft Foods w Wielkiej Brytanii powstał innowacyjny rodzaj kawy Pełnoziarnistej Rozpuszczalnej, który dzięki połączeniu kawy rozpuszczalnej (85%) z bardzo drobno zmielonymi ziarnami kawy (15%) charakteryzuje się bogatym smakiem i aromatem oraz wygodą przyrządzania.
„Najpierw wyselekcjonowane ziarna kawy są starannie palone, a następnie poddawane procesowi mikro-mielenia aż do momentu, w którym rozmiar jednej cząstki wynosi 50 mikronów” – opowiada dr Krzysztof Skierkowski, Dyrektor ds. Nauki i Certyfikacji Kraft Foods Polska. – „Dzięki temu drobinki kawy mielonej łączą się równomiernie z powstającą kawą rozpuszczalną, w ten sposób powstają jednorodne kryształki MILLICANO. Technologia ta pozwala kawie MILLICANO zachować bogactwo aromatu palonego ziarna kawowego.”
Pierwsza kawa Pełnoziarnista Rozpuszczalna stała się takim przebojem na rynku brytyjskim, że firma Kraft Foods postanowiła wprowadzić ją w kilkunastu krajach Europy. W Polsce będzie ona dostępna w dwóch formatach opakowania: eleganckiej metalowej puszce o pojemności 95 g oraz miękkim opakowaniu o pojemności 75 g.
Jednym z priorytetów firmy Kraft Foods jest oferowanie konsumentom innowacyjnych produktów, takich jak Pełnoziarnista kawa Rozpuszczalna. Nowe produkty tworzone są na podstawie wyników badań smaku konsumentów i opierają się na zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W spółce działa 15 dużych centrów naukowo-badawczych na całym świecie, w których pracuje 3300 uczonych, chemików i inżynierów. W 2011 roku w prace centrów badawczych zainwestowano 700 mln USD. W tym samym roku spółka opracowała i wypuściła na rynek ponad 70 produktów, które zapewniły Kraft Foods 10,5% czystego dochodu. Dla porównania w 2009 roku ten wskaźnik wyniósł 7,4%.
* Źródło: Nielsen, sprzedaż wartościowa kategorii kawy, Total Poland, czerwiec 2011 – maj 2012
** Źródło: Ipsos, Badanie Coffee U&A 2006, współkonsumpcja kawy mielonej i rozpuszczalnej w ciągu ostatnich 3 miesięcy
*** Źródło: Badanie ilościowe Nielsen BASES przeprowadzone w Polsce, kwiecień-czerwiec 2011 r.
tagi: Kraft Foods , MILLICANO , Jacobs Krönung , kawa ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać...
Branża piwowarska w Europie to 2 miliony miejsc pracy i 40 mld...
Amazon świętuje 10-lecie działalności w Polsce, której...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...