Wiadomości

Udana pierwsza połowa roku spółki GRUPA INCO SA

Środa, 01 sierpnia 2012 Autor: Maja Święcka,
Polski lider w produkcji chemii gospodarczej i nawozów ogrodniczych - GRUPA INCO SA - po raz kolejny umacnia swoją pozycję na krajowym rynku. W pierwszym półroczu 2012 roku spółka odnotowała zwiększoną sprzedaż w kluczowych dla siebie branżach, co zaowocowało 36% wzrostem zysków spółki w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Firma ma ambitne plany na kolejne lata. Zamierza m.in. dalej umacniać markę Ludwik w kategoriach innych niż płyny do mycia naczyń, a także dynamicznie rozwijać eksport.

W pierwszej połowie roku GRUPA INCO SA odnotowała sprzedaż na poziomie 134,2 mln złotych, co oznacza wzrost o 6,6 mln złotych w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku. W tym czasie zwiększył się także zysk spółki z 5,2 mln złotych do ponad 7 mln złotych. Największe przychody spółka osiągnęła ze sprzedaży produktów chemii gospodarczej, nawozów ogrodniczych i opakowań z tworzyw sztucznych.

„Konsekwentna realizacja założeń przyjętej przez nas strategii na lata 2011 – 2015, a także przeprowadzona w zeszłym roku restrukturyzacja spółki zaowocowała bardzo dobrymi wynikami finansowymi i wzrostem sprzedaży we wszystkich strategicznych branżach. Dzięki wprowadzonym zmianom, a także wielomilionowym inwestycjom poczynionym w ostatnich latach, możemy dalej dynamicznie się rozwijać i umacniać naszą pozycję zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym” – mówi Mirosław Wilczyński, Prezes spółki GRUPA INCO SA.

Najwyższą dynamikę sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2012 roku odnotował sztandarowy produkt spółki GRUPA INCO SA, czyli płyn do mycia naczyń Ludwik. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku sprzedaż tego artykułu wzrosła o 18%. Bardzo dobrze sprzedawały się również produkty do zmywarek marki Ludwik, które obecnie zajmują silną trzecią pozycję na polskim rynku.

GRUPA INCO SA, zgodnie z przyjętą przez siebie strategią, dynamicznie rozwija również eksport. W porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, w pierwszej połowie 2012 roku spółka zwiększyła sprzedaż produktów na rynki zagraniczne o około 30%. Największy, bo 26% wzrost eksportu GRUPA odnotowała w obszarze chemii gospodarczej, sprzedawanej głównie do Europy Środkowej i Wschodniej, a także do niektórych krajów Azji Centralnej. W tym okresie zagraniczni kontrahenci kupili również 2,5-krotnie więcej opakowań z tworzyw sztucznych, a eksport nawozów ogrodniczych wzrósł o 8%.

„Mamy bardzo ambitne plany na kolejne lata. Zamierzamy m.in. dalej dynamicznie rozwijać eksport naszych produktów, tak by w 2015 roku stanowił on 10% przychodów spółki. Będziemy również prowadzić działania mające na celu umocnienie marki Ludwik na polskim rynku, szczególnie w kategorii produktów do zmywarek. W drugiej połowie tego roku skupimy się również na przygotowaniu do budowy magazynu centralnego w Górze Kalwarii.” – mówi Mirosław Wilczyński, Prezes spółki GRUPA INCO SA.

tagi: GRUPA INCO SA , Ludwik ,