„Powyższe wyniki zawdzięczamy licznym innowacjom produktowym oraz wsparciu promocyjnemu kluczowych marek, którym pomogły dobre warunki pogodowe na początku kwartału (dużo słonecznych dni w maju). Nieznaczny, ale pozytywny, wpływ zawdzięczamy zwiększonemu ruchowi turystycznemu” – twierdzi Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych KP. – „Pomimo iż nasze wyniki w czerwcu nie były tak pozytywne jak w maju, ze względu na zmniejszenie zapasów w handlu i mniej korzystne warunki pogodowe, dla nas zdecydowanie piłka jest wciąż w grze. Branża piwna weszła w letni szczyt sprzedaży, który będzie trwał jeszcze przez sporą część września, a Kompania Piwowarska – jak już powszechnie wiadomo – może poszczycić się dużo bardziej rozbudowanym portfelem produktów piwnych zaspokajającym potrzeby najbardziej wyszukanych konsumentów dla każdej okazji konsumpcji. O ile dopisze pogoda, Kompania Piwowarska będzie nadal zwiększać sprzedaż przez cały sezon. Pomoże nam w tym dobra kondycja polskiej gospodarki.”
W dużej mierze dobre wyniki spółki zawdzięczamy również ostatnim innowacjom. W drugim kwartale roku 2012 Kompania Piwowarska wprowadziła nowe piwa premium pod nazwą Piwna Kolekcja Specjalności Książęcego. Obejmuje ona trzy warianty piwa Książęce: łagodne, ciemne piwo – Ciemne Łagodne, piwo pszeniczne – Złote Pszeniczne oraz Czerwony Lager. Po wprowadzeniu pod koniec czerwca nasze nowe produkty torują sobie drogę do serc wyrafinowanych i wymagających konsumentów poszukujących nowych smaków i nowych piwnych doświadczeń. Najnowsze trendy konsumenckie w Polsce wskazują na zapotrzebowanie na produkty inspirowane długą tradycją warzenia piwa. KP zaspokoiła tę potrzebę w pierwszym kwartale roku nowym alternatywnym wariantem największej polskiej marki - Tyskie, oferując Tyskie Klasyczne – piwo, którego receptura została opracowana dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy naszych piwowarów, sprawiając, że receptura ta jest zgodna z bawarskim prawem czystości. Tyskie Klasyczne warzone jest w 100% ze słodu jęczmiennego, chmielu i wody.
Tyskie wprowadziło również innowacyjne rozwiązanie w gastronomii: świeże piwo serwowane prosto z dużych tanków. Wprowadzona na początku roku rewolucyjna metoda serwowania piwa bezpośrednio z kilkusetlitrowych tanków jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pragną spróbować smaku piwa prosto z browaru. Świeże piwo wyprodukowane w browarze przelewane jest do samochodu-cysterny, który transportuje je jeszcze tego samego dnia bezpośrednio do pubów. Tyskie z tanka ma krótki okres przydatności do spożycia wynoszący 14 dni od otwarcia tanka, stąd wymaga systemu dystrybucji zapewniającego m.in. właściwą temperaturę produktu. Tanki w sposób doskonały spełniają tę rolę. Tyskie z tanka stanowi dla KP doskonałą okazją na wspieranie polskiej kultury piwa propagując najwyższe standardy jakościowe swoich piw sprzedawanych w gastronomii.
Kolejną innowacją jest Lech Shandy – połączenie piwa i specjalnie przygotowanej lemoniady. Lech Shandy jest odpowiedzią na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane preferencje piwne w Polsce i jest przełomowym produktem na polskim rynku piwa, ponieważ wykracza poza typowe kategorie piwne. Od czasu swoich narodzin w latach 20. XX wieku połączenie piwa i lemoniady stało się jedną z najbardziej oryginalnych i popularnych kategorii piwnych (nazywanych shandy, clara, radler itp.). Lech Shandy nie jest piwem smakowym, ale stanowi całkowicie nową kategorię na polskim rynku napojów – jest to oryginalne połączenie dwóch rodzajów napojów: piwa Lech Premium i specjalnie przygotowanej lemoniady.
Pozytywne wyniki sprzedaży Kompanii Piwowarskiej zawdzięczamy również ogromnemu wsparciu promocyjnemu, w szczególności wokół trzech największych marek spółki – Tyskiego, Lecha Premium i Żubra. Tyskie miało zapewnioną największą i najdroższą kampanię promocyjną w historii marki i w historii polskiej branży piwowarskiej. Kampania „5 Stadion” zaczęła się w kwietniu i będzie kontynuowana przez okres Olimpiady. Celem kampanii jest propagowanie idei wspólnego kibicowania, wspierania naszych sportowców i czerpania radości z rozgrywek. Również dla marek Żubr i Lech przeprowadzono kampanie promocyjne, a dla Lecha wprowadzono innowacyjną butelkę Lech Easy Grip.