Dzięki szybkiej reakcji na warunki podyktowane przez pogodę, Globus uniknie jednak problemów z zabezpieczeniem surowca i - wzorem wcześniejszych lat - wyprodukuje mrożonki z warzyw i owoców niemal w 100% pochodzących od polskich rolników. Ok. 30% tegorocznej produkcji firmy trafi na polski rynek, pozostała część będzie zaś przeznaczona na eksport do krajów Unii Europejskiej, Rosji i krajów bałtyckich.
Skutki suszy to nie jedyne wyzwanie, przed jakim staje Globus. Bardzo ważnym, aktualnie realizowanym projektem biznesowym jest pełna konsolidacja z Grupą Cecab, która od maja br. jest nowym właścicielem firmy. Realizacja kształtowanych teraz wspólnych strategicznych celów będzie miała ogromny wpływ na pozycję rynkową Globus Polska w kolejnych latach. Aby zwiększyć udziały w polskim rynku (wynoszące w przypadku rynku detalicznego ok. 8%) niezbędne są bowiem długofalowe, w większości bardzo kosztowne działania mające na celu dalszy rozwój i unowocześnianie firmy.
Wszystkie kroki podejmowane przez firmę Globus w rozpoczynającym się sezonie muszą brać pod uwagę zachowania innych rynkowych graczy. „Silna konkurencja w branży mrożonek była, jest i będzie, ale to branża rozwojowa i jest w niej miejsce dla wielu producentów. Globus Polska ma nowe pomysły i sądzę, że nadal pozostaniemy w czołówce zarówno w Polsce, jak i na rynkach zachodnich” – powiedział Kazimierz Kozera. Firma stara się wykazać dużą pomysłowością przede wszystkim w zakresie wprowadzanych na rynek nowych produktów. Nie może przy tym zaniedbać tradycyjnych mieszanek warzywnych i warzyw mono, ponieważ to one nadal sprzedają się najlepiej.
Nowości, które pojawiły się na rynku we wrześniu br. rozszerzają ofertę firmy w kategoriach „mrożone warzywa na patelnię” (Salsa Felco i Espana Felco) oraz „dania gotowe” (Warzywa po flamandzku Felco). Są to produkty o innowacyjnych recepturach, spotykające się ze stale rosnącym zainteresowaniem konsumentów. Krótki czas potrzebny na ich przygotowanie oraz duże walory smakowe i odżywcze są coraz powszechniej doceniane przez Polaków. To szczególny powód do zadowolenia dla firmy Globus, która była prekursorem we wprowadzaniu na polski rynek produktów typu „warzywa na patelnię”.
tagi: globus polska , mrożonki ,
Mutti, włoska firma rodzinna i europejski lider na rynku...
Od 16 lat Sylwia Władyko budowała Polską Grupę Sklepów...
Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...
Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc...
Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników...
Przedsiębiorcy apelują o doprecyzowanie przepisów...