Wiadomości

To będzie ważny sezon dla firmy Globus Polska

Wtorek, 10 października 2006
Producent mrożonek Felco dokonuje konsolidacji z francuskim inwestorem i podejmuje walkę o kolejny wzrost sprzedaży, wprowadzając na rynek nowe produkty.  W rozpoczynającym się właśnie „sezonie na mrożonki” osiągnięcie pozytywnych wyników będzie trudniejsze niż zwykle. Panujące tego lata warunki klimatyczne postawiły pod znakiem zapytania ambitne plany producentów.

Dzięki szybkiej reakcji na warunki podyktowane przez pogodę, Globus uniknie jednak problemów z zabezpieczeniem surowca i - wzorem wcześniejszych lat -  wyprodukuje mrożonki z warzyw i owoców niemal w 100% pochodzących od polskich rolników. Ok. 30% tegorocznej produkcji firmy trafi na polski rynek, pozostała część będzie zaś przeznaczona na eksport do krajów Unii Europejskiej, Rosji i krajów bałtyckich.

Skutki suszy to nie jedyne wyzwanie, przed jakim staje Globus. Bardzo ważnym, aktualnie realizowanym projektem biznesowym jest pełna konsolidacja z Grupą Cecab, która od maja br. jest nowym właścicielem firmy. Realizacja kształtowanych teraz wspólnych strategicznych celów będzie miała ogromny wpływ na pozycję rynkową Globus Polska w kolejnych latach. Aby zwiększyć udziały w polskim rynku (wynoszące w przypadku rynku detalicznego ok. 8%) niezbędne są bowiem długofalowe, w większości bardzo kosztowne działania mające na celu dalszy rozwój i unowocześnianie firmy.

Wszystkie kroki podejmowane przez firmę Globus w rozpoczynającym się sezonie muszą brać pod uwagę zachowania innych rynkowych graczy. „Silna konkurencja w branży mrożonek była, jest i będzie, ale to branża rozwojowa i jest w niej miejsce dla wielu producentów. Globus Polska ma nowe pomysły i sądzę, że nadal pozostaniemy w czołówce zarówno w Polsce, jak i na rynkach zachodnich” – powiedział Kazimierz Kozera. Firma stara się wykazać dużą pomysłowością przede wszystkim w zakresie wprowadzanych na rynek nowych produktów. Nie może przy tym zaniedbać tradycyjnych mieszanek warzywnych i warzyw mono, ponieważ to one nadal sprzedają się najlepiej.

Nowości, które pojawiły się na rynku we wrześniu br. rozszerzają ofertę firmy w kategoriach „mrożone warzywa na patelnię” (Salsa Felco i Espana Felco) oraz „dania gotowe” (Warzywa po flamandzku Felco). Są to produkty o innowacyjnych recepturach, spotykające się ze stale rosnącym zainteresowaniem konsumentów. Krótki czas potrzebny na ich przygotowanie oraz duże walory smakowe i odżywcze są coraz powszechniej doceniane przez Polaków. To szczególny powód do zadowolenia dla firmy Globus, która była prekursorem we wprowadzaniu na polski rynek  produktów typu „warzywa na patelnię”.

tagi: globus polska , mrożonki ,