Kampanie i Promocje

Ruszy kampania promocyjna wołowiny QMP

Wtorek, 03 lipca 2012 Autor: Monika Dawiec,
Program promocji polskiej wołowiny QMP złożony w Agencji Rynku Rolnego w ubiegłym roku przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego uzyskał akceptację Komisji Europejskiej, która przyznała 1,6 mln euro na 3-letnią kampanię informacyjną.

Działania, które będą prowadzone w ramach kampanii mają na celu upowszechnienie systemu jakości QMP, poinformowanie i zbudowanie świadomości konsumentów i wszystkich uczestników łańcucha dostaw mięsa na rynek, o szczególnych walorach i właściwościach wołowiny QMP.

W ocenie KE, w promocji żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach zagranicznych szczególną i coraz ważniejszą rolę odgrywają produkty o uznanej wysokiej jakości czyli żywność o certyfikowanej jakości ze względu na metody wytwarzania lub ze względu na pochodzenie surowca. To największe obecnie atuty przetworzonej żywności i należy zdaniem KE skupić się na ich promowaniu i informowaniu o nich konsumentów. W ocenie KE, wołowina QMP została uznana za taki właśnie produkt.

Kampania promocyjna wołowiny QMP rusza w III kwartale br. Wołowina QMP ma szanse ożywić rynek wołowiny w Polsce. Krajowa konsumpcja wołowiny jest najniższa w krajach UE, wielu konsumentów w Polsce odwróciło się od niej nie akceptując  relacji jakości do ceny.
Ambicją Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego jest rozwijanie produkcji wołowiny kulinarnej gwarantowanej i certyfikowanej jakości na rynek krajowy i przekonanie konsumentów, że wołowina QMP to mięso wyjątkowe, warte swojej ceny. Nie z każdej wołowiny będzie kruchy i soczysty stek, bryzol czy pieczeń.

„Chcemy obalić stereotypy związane z tym gatunkiem mięsa, że jest czasami twarde, trudne do przyrządzenia i zbyt drogie. Cena wołowiny powinna iść w parze z jej jakością, rozumianą jako poziom satysfakcji konsumenta. Wysoka jakość za niską cenę nie jest możliwa. Niska, średnia i najwyższa jakość wołowiny łączą się z jej zróżnicowaną ceną” - mówi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. „Trzeba badać oczekiwania i poziom satysfakcji konsumenta i tę informację przekazywać do wszystkich uczestników łańcucha produkcyjnego i handlowego. Dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do standaryzacji i komunikacji - działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych. Wołowina kulinarna QMP jest nieco droższa, za to wyższej, certyfikowanej jakości dającej gwarancję kulinarnej satysfakcji konsumenta” – podkreśla Jerzy Wierzbicki.

System jakości wołowiny QMP zapewnia konsumentom gwarancję wysokiej jakości, pełnej identyfikowalności i bezpieczeństwa, a sprzedawcom detalicznym daje gwarancję satysfakcji konsumentów i większego zaufania do polskiej wołowiny.

Celem promocji wołowiny QMP i 3letniej kampanii informacyjno-edukacyjnej przygotowanej przez PZPBM jest pobudzenie i rozwój konsumpcji wołowiny kulinarnej w Polsce oraz budowa i rozwój sprawnie działającego łańcucha produkcji i dostaw mięsa certyfikowanej jakości, z korzyścią dla wszystkich jego uczestników producentów rolnych, przetwórców oraz dystrybutorów i handlu.

tagi: wołowina QMP , kampania ,