Działania podjęte w ramach kampanii Coca-Cola na UEFA EURO 2012TM, pozwoliły zająć marce czołowe miejsce wśród liderów działań marketingowych związanych z wielkim świętem futbolu. Strefy Coca-Cola, które były największymi aktywacjami realizowanymi wśród sponsorów UEFA EURO 2012TM w ramach Stref Kibica w Polsce i na Ukrainie, przyciągnęły pół miliona osób, w tym blisko 100 tys. osób w samej Warszawie. Największą strefę Coca-Cola we Lwowie odwiedziło 120 tys. osób.
Marka od kilku miesięcy realizuje intensywne i szeroko zakrojone działania marketingowe. Kampania radiowo-telewizyjna i outdoorowa pod hasłem „Wpadnijmy w Piłkoszał” jest jedną z najbardziej intensywnych na rynku kampanii związanych z UEFA EURO 2012TM. Sukcesem okazały się być także dwie ogólnopolskie promocje konsumenckie z milionami nagród do wygrania, w tym między innymi
z biletami na UEFA EURO 2012TM i wycieczkami do europejskich stolic piłkarskich. Ilość zgłoszeń
(w postaci wysłanych SMS-ów) do obu loterii przekroczyła poziom 600 000.
Całość działań związanych z przygotowaniami do wspólnego świętowania piłkarskich emocji podczas UEFA EURO 2012TM przełożyła się na wyniki sprzedażowe firmy. Połowa rynku napojów gazowanych należy do Coca-Coli, której udziały wartościowe w kategorii napojów gazowanych w pierwszym kwartale 2012 r. przekroczyły 50%*. To najlepszy wynik firmy od lipca 2011 roku. Coca-Cola jest również na czele rankingu marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi (64%)**.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych dotychczas wyników, choć to jeszcze nie koniec UEFA EURO 2012TM i będzie jeszcze czas na finalne podsumowania” – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola Poland Services. – „W ramach przygotowanych przez nas aktywacji marketingowych, staraliśmy się oddać pozytywne emocje kibiców, którzy malują twarze, śpiewają, tańczą i wpadają w prawdziwe piłkarskie szaleństwo. Wierzymy, że właśnie te pozytywne emocje sprawiły, że tak wielu fanów futbolu odwiedziło strefy Coca-Cola w Strefach Kibica. Możemy śmiało powiedzieć, że Polska i Ukraina wpadły w pozytywny PIŁKOSZAŁ!”
*Dane według badania ACNielsen Polska Sp. z o.o., Styczeń-Marzec 2012
** Dane według badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych 14-20 maja 2012 r. na losowej reprezentatywnej próbie (n=493) polskich internautów w wieku, co najmniej 15+. Na pytanie: Wymień marki / firmy, które kojarzą Ci się z emocjami sportowymi?, marka Coca-Cola otrzymała najwięcej odpowiedzi, z wynikiem 64 %.
tagi: Coca-Cola ,
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Wstępne obliczenia sugerują, że trwające fale upałów w...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...