Informacja kierowana do konsumenta powinna być prawdziwa, rzetelna, jasna, zrozumiała i niewprowadzająca w błąd. Odnosi się to także do posługiwania się przez przedsiębiorcę certyfikatami, znakami jakości i równorzędnymi oznaczeniami (np. atestami jakościowymi, atestami higienicznymi, aprobatami, znakami zgodności wyrobów, itp.) w celu promowania sprzedaży towarów. Ustawa z 23 sierpnia 2007 r. o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za nieuczciwe praktyki rynkowe m.in. działanie lub zaniechanie ze strony przedsiębiorcy wprowadzające konsumenta w błąd. W szczególności taką praktykę stanowi posługiwanie się przez przedsiębiorcę certyfikatem, znakiem jakości lub równorzędnym oznaczeniem, jeżeli przedsiębiorca nie posiada do tego uprawnień, tzn. jeżeli w rzeczywistości oferowane przez niego produkty nie uzyskały takich oznaczeń lub przedsiębiorca utracił uprawnienie do posługiwania się oznaczeniami, które w przeszłości uzyskał. Za nieuczciwą praktykę rynkową może także zostać uznany brak oznaczenia produktu określonym oznaczeniem, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek w określonych okolicznościach.
Porady przygotowują prawnicy firmy prawniczej Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , certyfikat , certyfikaty , znak jakości , znaki jakości ,
Herbapol-Lublin został uhonorowany tytułem „Odpowiedzialny...
Grupa Żabka została po raz pierwszy objęta kompleksową...
Z analizy sklepowej ekspozycji, przeprowadzonej przez spółkę...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...
Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji...
Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać...
Inflacja napędza spiralę...
Absurdów podatkowych nie brakuje...