Kategorie produktów

O smaku żurawiny

Wtorek, 29 maja 2012 HURT & DETAL Nr 5 (75) / 2012
O piwach smakowych, w tym o nowym, wyśmienitym żurawinowym opowiada Tomasz Kanton, Kierownik ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej

Kto w Polsce sięga po piwa smakowe?

» W Polsce piwa smakowe najczęściej wybierają kobiety. Polki sięgają po nie głównie podczas spotkań z przyjaciółkami. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki Redd’s przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor – 20% kobiet spotyka się z przyjaciółkami w domu przynajmniej raz w miesiącu, natomiast 15% respondentek organizuje domówki w formie babskich wieczorów co najmniej raz w tygodniu. Podczas takich spotkań kobiety najchętniej sięgają np. po piwa smakowe o oryginalnych, owocowych nutach.

Skąd w takim razie wynika popularność piw smakowych wśród konsumentek?

» Piwa smakowe wyróżnia oryginalna owocowa nuta i bogaty aromat. Poza tym piwa te nie mają goryczkowego smaku, tak jak typowe jasne piwa. Na przykład każdy z gatunków Redd’s: Apple, Sun oraz Red ma swoje niepowtarzalne cechy, które trafiają w różne gusta konsumentek. Naszym najnowszym produktem jest Redd’s Cranberry o smaku żurawiny. Wszystkie smaki Redd’s cieszą się bardzo dużą popularnością wśród konsumentek, dowodzą tego bardzo dobre wyniki sprzedaży. Redd’s jest bowiem liderem w kategorii piw smakowych nieprzerwalnie od 2007 roku. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie na rynek nowego, żurawinowego smaku dodatkowo umocni naszą pozycję.

Dlaczego Kompania Piwowarska zdecydowała się na wprowadzenie nowego smaku?

» Redd’s Cranberry o smaku żurawiny został przez nas wprowadzony jako wersja limitowana jesienią ub.r. Polki pokochały żurawinowe piwo za oryginalny, owocowy smak oraz bardzo kobiece i eleganckie opakowanie. Na profilu marki Redd’s na Facebooku przez kilka tygodni fanki żurawinowego smaku zbierały wirtualne podpisy pod petycją „Tak dla Cranberry”. Żądały w niej, aby nowy wariant piwa na stałe zagościł na sklepowych półkach. Nie spodziewaliśmy się aż tak entuzjastycznego przyjęcia nowego smaku przez nasze konsumentki. O wprowadzeniu żurawinowego Redd’sa Cranberry do regularnej sprzedaży przesądziły także bardzo dobre wyniki sprzedaży. Wolumen wersji limitowanej zaplanowany na pół roku został wyprzedany w zaledwie 3 miesiące. Jesteśmy przekonani, że nowy, żurawinowy wariant Redd’s będzie dla detalistów gwarancją zwiększonego zysku w kategorii piw smakowych.

Jak wprowadzenie nowego smaku wpisuje się w strategię marki Redd’s?

» Redd’s jest marką, która zawsze jest blisko kobiet i kobiecego świata. Wsłuchując się w potrzeby naszych konsumentek staramy się inspirować kobiety do twórczych działań i odkrywania w sobie ciekawości na świat i innych ludzi. Redd’s Cranberry kontynuuje tę ideę. Piwo o smaku żurawiny zostało stworzone z myślą o kobietach poszukujących niebanalnych rozwiązań, nowości czy nowych wrażeń. Także smakowych.

Jakie działania marketingowo-promocyjne towarzyszą wejściu na rynek nowemu Redd’s Cranberry?

» Wprowadzeniu na rynek nowego smaku Redd’s towarzyszy szeroka kampania reklamowa oraz działania w handlu tradycyjnym i nowoczesnym skierowane do detalistów, dystrybutorów oraz oczywiście klientów. W kwietniu rozpoczęła się emisja nowej reklamy telewizyjnej. Spot emitowany jest w największych stacjach telewizyjnych w kraju. Ponadto kampania prowadzona jest w internecie, obejmuje także materiały POS, sampling, kampanię outdoor’ową. Marka Redd’s prowadzi także liczne działania mające na celu zwiększenie świadomości nowego smaku wśród konsumentek. Aktywności marki na Facebooku dodatkowo angażują kobiety w świat marki, co w konsekwencji powoduje, że konsumentki stojąc przed sklepową półką sięgają właśnie po piwo Redd’s. Ponadto w sklepach w całej Polsce Redd’s Cranberry uzyska bardzo silne wsparcie, m.in. w postaci dużych ekspozycji w strategicznych miejscach. W punktach gastronomicznych zaplanowano natomiast oryginalne eventy oraz degustacje nowego smaku. Równolegle do kampanii promocyjnych prowadzimy także działania PR. W kwietniu z okazji wprowadzenia Redd’s Cranberry rozpoczęliśmy współpracę z jedną z najpopularniejszych polskich projektantek; na wrzesień natomiast planowana jest druga edycja „Raportu Ciekawości Redd’s”.

Czego jeszcze można się spodziewać po Redd’s?

» Redd’s jest marką, która zawsze stara się pozytywnie zaskakiwać swoje konsumentki. Planujemy jeszcze wiele działań i nowości, które przypadną do gustu wszystkim dynamicznym, otwartym na świat i niebanalne rozwiązania kobietom.

Dziękuję za rozmowę.

Maja Święcka

tagi: Kompania Piwowarska , Redd's , Tomasz Kanton ,