Kategorie produktów

Rozmowa z Romaną El Abrashy, Marketing Managerem Marki Redd’s w Kompanii Piwowarskiej

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 HURT & DETAL Nr 06 (64) / 2011
O zmianach, które nadały piwu Redd’s silną pozycję, kobietach, które po niego sięgają i wsparciu sprzedaży w sklepach – rozmawiamy z Romaną El Abrashy, Marketing Managerem Marki Redd’s w Kompanii Piwowarskiej
Piwo Redd’s jest stosunkowo młodym na naszym rynku – dostępne jest od dziesięciu lat. Jest młode, ale dynamicznie podbiło rynek, przekraczając 50% udziałów w piwach smakowych. Proszę opowiedzieć o tym spektakularnym sukcesie.
» Marka Redd’s jest stabilnym liderem w segmencie piw smakowych w Polsce. Silna pozycja marki jest efektem zmian, jakie miały miejsce w 2006 roku. Marka wprowadziła wtedy wiele istotnych innowacji: odświeżyła opakowania, komunikację oraz wprowadziła nowy wariant smakowy – Redd’s Sun. W 2007 roku marka Redd’s odnotowała 21% wzrost sprzedaży, stając się liderem kategorii piw smakowych, którym pozostaje po dziś dzień. Do ogromnego sukcesu Redd’sa przyczynił się również fakt, iż stara się on być jak najbliżej polskich kobiet, uważnie słucha ich potrzeb i odpowiada na nie. To konsumentki podpowiadają Redd’sowi, jak ma się dla nich zmieniać, jak ma smakować i wyglądać. Pochodną tego zainteresowania konsumentem są trzy warianty smakowe Redd’sa, z których każdy odpowiada innym gustom, jak i zmiany opakowań – latem tego roku na półki sklepowe zawita nowa limitowana kolekcja opakowań Redd’s. Współczesne Polki doceniają nowości i wybór smaku – to zaś znajduje swoje odzwierciedlenie w niezmiennej popularności piwa Redd’s. Redd’s nie pozostaje swoim wielbicielkom dłużny i uważnie przygląda się współczesnej Polce – już wkrótce będzie można się przekonać, co z tego wynika.
Po Redd’sa sięgają kobiety…
» Młode i dynamiczne, otwarte na świat i nowe doświadczenia, które szukają w piwie różnorodnych smaków. Są to osoby, które nie boją się zmian i przebojem idą przez życie pragnąc czerpać z niego pełną garścią.
W jakich smakach dostępny jest Redd’s? Czy możemy spodziewać się kolejnych?

» Redd's obecnie dostępny jest w trzech wariantach smakowych. Redd's Apple, charakteryzujący się wyjątkowo orzeźwiającym smakiem zielonych jabłek, wprowadzony został na polski rynek w lipcu 2000 roku. Wywodzi się on z Republiki Południowej Afryki, gdzie piwa z aromatem owocowym są produktami wysoko cenionymi ze względu na swoje głęboko orzeźwiające właściwości. Redd's Red narodził się w październiku 2004 roku jako połączenie tradycyjnego piwa z sokiem malinowym. Jest to doskonała alternatywa dla osób lubiących orzeźwiające, klarowne piwo o charakterystycznej goryczce z dodatkiem aromatycznego malinowego soku. Redd's Sun natomiast wprowadzony został do portfela Kompanii Piwowarskiej w kwietniu 2006. To piwo o smaku cytrusowym, które doskonale orzeźwia i gasi pragnienie – doskonała oferta dla amatorów egzotycznych owoców i niebanalnych wrażeń smakowych. Co do nowości natomiast, zawsze warto uważnie obserwować rynek – nigdy nie wiadomo, czym Redd’s zaskoczy swe wielbicielki.
Jak wspieracie jego sprzedaż w placówkach detalicznych?

» Staramy się wspierać naszych detalistów wszelkimi możliwymi środkami. Latem w handlu detalicznym pojawi się Redd’s w limitowanej wersji opakowań; pojawią się również dedykowane materiały POSM, a w wybranych placówkach absolutna nowość – sześciopaki Redd’s. Cała akcja będzie oczywiście silnie wspierana przez szeroką kampanię marketingową, obejmującą zarówno działania ATL, BTL, jak i PR. Z wyjątkiem akcji marketingowej sprzedaż w placówkach detalicznych wspomagamy silnym wsparciem ze strony naszych przedstawicieli handlowych. Rola przedstawiciela handlowego jest dla nas kluczowa. Uważamy, że powinien on nie tylko zadbać o odpowiednie zaopatrzenie sieci dystrybucji, ale być również najlepszym i niezawodnym doradcą dystrybutora w procesie podejmowania decyzji o zamówieniu danego produktu. Tylko taki przedstawiciel handlowy zagwarantuje produktowi pozycję towaru dobrze rotującego i zyskownego dla właściciela sklepu.
Pod koniec kwietnia rozpoczęła się pierwsza odsłona nowej kampanii piwa Redd’s pod hasłem „Ciekawość pierwszy stopień do Redd’sa”. Proszę opowiedzieć o niej naszym czytelnikom.
» Akcja „Ciekawość pierwszy stopień do Redd’sa” jest kampanią o ogólnopolskim zasięgu. Dlaczego akurat ciekawość? – jest to jedna z cech silnie kojarzonych z kobietami. Szczególnie młode kobiety w Polsce są ciekawe świata i życia, ciągle chcą próbować nowych rzeczy. Redd’s jest blisko swoich konsumentek i interesuje się wszystkim tym, co kobiece. Dlatego w tym roku Redd’s zachęci kobiety do odkrywania i pobudzania własnej ciekawości. W telewizji obejrzeć już można nowy spot Redd’s, którego fabuła luźno nawiązuje do postaci Czerwonego Kapturka. Dodatkowo Redd’s zaplanował wsparcie w postaci cyklu eventów – podczas studenckich juwenaliów w wybranych miastach pojawiają się „Ściany Ciekawości”. Młode Polki mogą zostawić na nich wpisy dotyczące tego, co najbardziej je ciekawi – warto wspomnieć, że najciekawsze wpisy zostaną nagrodzone. Akcja oczywiście trwa również na stronie www.redds.pl oraz na profilu Redd’s na Facebook. Wychodzimy do kobiet, które są otwarte na nowe doświadczenia, próbujemy dowiedzieć się, co ciekawi je najbardziej i nagradzamy tę ciekawość – w ten sposób pragniemy stworzyć wyjątkowy portret współczesnej Polki. Niebawem każdy będzie miał szansę dowiedzieć się, co ciekawi młode kobiety w Polsce!
Dziękuję za rozmowę.

tagi: FMCG , HURT&DETAL , Kompania Piwowarska , Piwo Redd's ,