Sytuacja polskich detalistów omawiana była podczas panelu poświęconego handlowi tradycyjnemu i hurtowemu, w który udział wziął Sylweriusz Faruga, Prezes MAKRO Cash & Carry Polska. O akcji „Tu mieszkam, tu kupuję” i walce o polepszenie sytuacji sklepów osiedlowych podczas panelu poświęconego społecznie odpowiedzialnemu biznesowi. mówiła również Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej Makro Cash & Carry Polska, a wyzwania jakie stoją przed polskimi detalistami stały się tematem dyskusji z przedstawicielami władz lokalnych w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.
„W tym roku prowadzimy już trzecią edycję kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”. Naszym celem jest popularyzowanie kultury robienia zakupów w małych sklepach spo¬żywczych, wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu oraz doprowadzenie do debaty z samorządowcami na temat metod wspierania tradycyjnego handlu” – wyjaśnia Magdalena Figurna.
„Przy stoisku kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” przeprowadziliśmy sondażowe badanie opinii wśród uczestników paneli samorządowego. Zebraliśmy ponad 100 ankiet, w których respondenci krytycznie ocenili dostępne w ich gminach instrumenty wsparcia lokalnego handlu” – dodaje Figurna.
W ramach tegorocznej edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczność jutra” prowadzone będą liczne działania mające na celu podkreślenie roli, jaką odgrywają osiedlowe sklepy dla swoich społeczności lokalnych oraz polskiej gospodarki: współpraca z liderami opinii, prezentacja założeń kampanii podczas największych, ogólnopolskich kongresów gospodarczych czy organizacja warsztatów dedykowanych sektorowi MŚP.