Kategorie produktów

Rozmowa ze Scott'em Brankin'em, Country Manager, Bahlsen Sp. z o.o.

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 HURT & DETAL Nr 06 (64) / 2011
O nowościach produktowych dla młodszych i starszych konsumentów, wsparciu sprzedaży produktów oraz o tym, jak być numerem jeden na tle konkurencji opowiada Scott Brankin, Country Manager, Bahlsen Sp. z o.o.

Państwa produkty znane i lubiane są zarówno przez tych młodszych, jak i starszych konsumentów. Czy szykujecie zatem w tym roku dla nich niespodziankę, czyli nowości produktowe?


» To fakt, nasze produkty mają szerokie spektrum odbiorców i każdy konsument może znaleźć wśród nich coś dla siebie. W odpowiedzi na zapotrzebowania rynku firma Bahlsen wprowadza bardzo dużo innowacji, ulepsza swoje produkty i rozszerza portfolio wszystkich marek. Z początkiem roku przeprowadziliśmy relaunch czterech produktów marki Leibniz. Herbatniki maślane w opakowaniach 100 g i 50 g wzbogacono dodatkową ilością masła, a w linii Minis zwiększono opakowania. Co ważne, opakowania wszystkich czterech produktów zyskały nową, bardziej apetyczną szatę graficzną.
W marcu miała miejsce premiera zupełnie nowego produktu – Hit Twist. Herbatniki w dwóch wariantach smakowych Hit Twist Black&White oraz Crunchy Choco bardzo szybko znalazły uznanie na rynku i w maju otrzymały tytuł Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2011. Bardzo cieszy nas fakt, że nasze nowości są doceniane zarówno przez konsumentów jak i handlowców. W tym roku otrzymaliśmy również Złoty Paragon dla Paluszków w czekoladzie z galaretką pomarańczową. Produkt jest na rynku od 2009 roku, ale jak widać, nadal cieszy się bardzo dużą popularnością. W minionym roku rodzina Paluszków poszerzona została o Paluszki z galaretką malinową w czekoladzie. Również ta wersja została wyróżniona – w maju 2011 w konkursie Perły Rynku FMCG 2011 produkt ten zajął pierwsze miejsce w kategorii ciastka. Jesteśmy przekonani, że nasza ostatnia nowość marki Krakuski - ciastka Duelki w czekoladzie mlecznej z posypką cukrową, wprowadzona na rynek w czerwcu bieżącego roku, zostaną równie dobrze przyjęte przez konsumentów.


A czy oprócz tych nowości na klientów będą czekać dodatkowe atrakcje?


» Tak, to nie koniec przygotowanych na ten rok atrakcji. Na sezon wiosenno-letni przygotowaliśmy limitowaną wersję ciastek HIT. W tym roku postawiliśmy na smak deseru Tiramisu i jak wskazują wyniki sprzedaży, cieszy się on dużą popularnością wśród smakoszy ciastek. Na szczególną uwagę zasługują jeszcze dwie nowości, którymi w tym roku postanowiliśmy zaskoczyć naszych konsumentów. Pierwsza z nich to zmiana szaty graficznej wszystkich opakowań w portfolio marki Krakuski oraz zmiana logotypu i esencji marki na: „Krakuski – z pasją, od serca”. Już otrzymujemy komentarze z rynku, że nowa szata jest bardziej zauważalna i wyróżniająca się na sklepowej półce. Fakt ten z pewnością nie pozostanie bez wpływu na wielkość sprzedaży naszych produktów, zwłaszcza, że informacje o zmianach wprowadzonych w ramach marki pojawią się w prasie handlowej i konsumenckiej. Drugim bardzo ważnym wydarzeniem jest kampania reklamowa dla marki HIT, która – począwszy od czerwca – na ekranach telewizorów będzie gościć aż przez 3 miesiące.


To bardzo dobra wiadomość dla detalistów, którzy dzięki temu mogą liczyć na większe zyski. A w jaki jeszcze sposób wspieracie sprzedaż swoich produktów?


» Wprowadzenie nowości na rynek jest skuteczne tylko wtedy, gdy sprzedaż produktu jest odpowiednio wspierana. Dlatego z roku na rok zwiększamy nasze nakłady na akcje reklamowe i promocyjne oraz je urozmaicamy. W czerwcu pojawił się zupełnie nowy spot reklamowy marki HIT, który swym humorem i modną muzyką z pewnością trafi do grupy docelowej. Poza tym prowadzimy aktywne działania w prasie handlowej i konsumenckiej. Nie zapominamy również o Internecie;
informacje o naszych nowościach pojawiają się na wielu portalach, Leibniz uruchomił w tym roku swoją stronę internetową, a HIT kontynuuje działania na Facebook’u. Wkrótce obecna w Internecie będzie również marka Krakuski, która szykuje się do otwarcia swojej strony. Wsparcie produktów kierujemy również do handlowców zapewniając coraz bardziej różnorodne materiały POSM. W tym roku pojawiły się tzw. bociany, krawaty i kosze heksagonalne. Jestem przekonany, że tak bogaty pakiet wsparcia będzie skutecznie wspierał sprzedaż.


W tym miejscu nie sposób pominąć tematu konkurencji, która jest na rynku całkiem spora. Macie na to swój złoty przepis?


» Segment rynku, jakim jest rynek ciastek, jest bardzo atrakcyjny, a zarazem konkurencyjny dla obecnych na nim graczy. By być jego liderem musimy szybko reagować na zachodzące na nim zmiany oraz zmieniające się potrzeby konsumenta. To, co wyróżnia nas na rynku, to bogata oferta ciastek, w zróżnicowanej ofercie cenowej. Konsumenci ufają naszym produktom, ponieważ otrzymują wysoką jakość w rozsądnej cenie. Ponadto bardzo dużo inwestujemy w reklamę, promocję i nowości. Są to najważniejsze filary działań, jakie prowadzi firma Bahlsen, mając na celu stanie się numerem jeden na rynku ciastek. Istotne jest również to, że w swoich aktywnościach konsekwentnie realizujemy nasz strategiczny plan i umacniamy naszą pozycję, nie skupiając się tylko i wyłącznie na obserwowaniu działań innych firm. Owszem przyglądamy się temu, co robi konkurencja i jesteśmy na bieżąco z wydarzeniami na rynku, ale przede wszystkim aktywnie planujemy przyszłość. Taki sposób działania znalazł potwierdzenie. W porównaniu do konkurencji firma Bahlsen osiągnęła w ciągu ostatnich lat dużo większe stopy wzrostu.


Jakie macie plany na bliższą i dalszą przyszłość?


» Fundamentalnym elementem naszej strategii jest rozszerzanie portfolio naszych marek o nowe produkty oraz wspieranie kluczowego asortymentu poprzez wprowadzanie nowych wariantów smakowych i/lub ich relaunch. Ważna jest dla nas rozbudowa dystrybucji, zwiększanie udziałów na rynku i umacnianie pozycji, aby stać się niekwestionowanym numerem jeden. Obecnie pracujemy nad rozbudową dystrybucji zwłaszcza w małych sklepach, które nie są odwiedzane bezpośrednio przez nasze terenowe siły sprzedaży. Chcemy dotrzeć do tych wszystkich detalistów, którzy nie zdążyli się jeszcze przekonać o sile produktów Bahlsen. W naszym portfolio jest bardzo wiele ciastek, które odnotowują wysokie wskaźniki rotacji, jak chociażby lider w segmencie markiz – ciastka HIT, czy Paluszki z galaretką w czekoladzie marki Krakuski. Rynek detaliczny stanowi dla nas bardzo duży potencjał, dlatego chcemy wypełnić te wszystkie luki, w których sprzedaż naszych produktów ma duże szanse rozwoju.


Proszę jeszcze opowiedzieć o planach związanych z działalnością społeczną – od dawna wspieracie lokalne środowiska, kulturę, sport, edukację i działalności charytatywne.


» Zgadza się. Firma Bahlsen oprócz działalności biznesowej mocno zaangażowana jest we wspieranie wspomnianych przez Panią działań. W minionym roku mieliśmy okazję współpracować z Państwa Redakcją przy akcji Radosne Święta i z pewnością w tym roku również wesprzemy potrzebujących naszymi produktami.


Dziękuję za rozmowę.

tagi: FMCG , HURT&DETAL , wywiad , Scott Brankin , Bahlsen Sp. z o.o. ,