W ujęciu wartościowym w segmencie napojów w PET Hellena dzięki 9,3% wzrostowi sprzedaży odnotowuje wzrost udziałów wartościowych do poziomu 7% (Total Poland). Taki wynik zapewnia marce 3. miejsce w tym segmencie rynku. Marki własne zajmują silną pozycję w ujęciu wolumenowym, jednak tracą udziały, podczas gdy znacznie zyskuje, m.in. Hellena, która w ostatnim okresie zanotowała udziały na poziomie 12,0%.
W handlu nowoczesnym, w ujęciu długookresowym kategoria napojów niegazowanych w ostatnim roku w porównaniu do roku poprzedniego, zanotowała wzrost zarówno wolumenowo, jak i wartościowo. W tym kanale sprzedaży, bez sklepów dyskontowych, w ujęciu wolumenowym Hellena znajduje się na 2. miejscu i zwiększa swoją przewagę nad konkurencyjnymi markami.
W ujęciu długookresowym kategoria napojów niegazowanych w PET, w roku 2011 w porównaniu do 2010 zanotowała niewielkie spadki w obu ujęciach. Spadek wartościowy jest jednak mniejszy niż ilościowy, co świadczy o tym że konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkt dobrej jakości. (Total Poland).
Hellena posiada najszerszą ofertę na rynku napojów niegazowanych. Jej portfolio obejmuje następujące smaki: gruszka, grejpfrut, jabłko, winogrono, pomarańcza, wiśnia, jabłko & mięta, czarna porzeczka, herbata śliwkowa oraz nowości ostatniego sezonu: brzoskwinia & morela i czerwona porzeczka & agrest.
* Według badań ACNielsen za okres grudzień 2010 - listopad 2011
tagi: Hellena ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...