Kategorie produktów

Rozmowa z Dagmarą Mikulską, Prezes Virtu

Poniedziałek, 23 maja 2011 HURT & DETAL Nr 05 (63) / 2011
O daniach gotowych, nowościach produktowych i nagrodach potwierdzających solidność zarówno produktów, jak i samej firmy, rozmawiamy z Dagmarą Mikulską, Prezes Virtu

Na rynku istniejecie blisko 20 lat – jak zmieniła się oferta dań gotowych na przestrzeni tych lat?


» Produkcja ruszyła w 1992 roku, początkowo na niewielką skalę, rodzinny interes prowadzony był w prywatnym domu właścicieli. Przez pierwsze lata firma zatrudniała kilkanaście osób. Po nawiązaniu współpracy z dużymi sieciami handlowymi produkcja zdecydowanie wzrosła, asortyment stopniowo się powiększał, powiększała się strefa produkcyjna. W 2003 roku zakupiono większą i nowocześniejszą halę produkcyjną, w której do dnia dzisiejszego wytwarzane są dania gotowe. Obecnie firma jest jednym z liderów na polskim rynku. Otrzymała wiele nagród i wyróżnień, a jej produkty znane są nie tylko w kraju, lecz także poza jego granicami.


W ciągu ostatnich kilku lat w Polsce obserwujemy wzrost spożycia dań gotowych. Pracujemy coraz intensywniej, spieszymy się i tym bardziej cenimy sobie czas wolny i zamiast na gotowanie, wolimy przeznaczyć go na przyjemności. Optymistyczny jest też rozwój sprzedaży łatwo dostępnych, smacznych i prostych w przygotowaniu dań gotowych wśród ludzi młodych.


Na przestrzeni lat na naszych stołach dokonuje się swoista przemiana polegająca na dążeniu konsumentów do racjonalnego, smacznego i zdrowego odżywiania. Powszechny dostęp do informacji, przepisów kulinarnych, przekazywanie sobie opinii sprawia, że producenci chcąc być aktywnymi na rynku muszą spełnić wysokie wymagania. Z jednej strony ciągle doskonalić produkt, z drugiej zapewnić konsumentom wyborny smak.


Kategoria produktów gotowych/chłodzonych będzie się z pewnością rozwijać. Wszystkie nasze produkty są dobrze przyjmowane przez klientów, urzekają ich przede wszystkim smakiem, wyglądają estetycznie i są oczywiście łatwe w przygotowaniu. Korzystamy z nowoczesnego parku maszynowego, wysokiej jakości surowców, sprawdzonych receptur. Ciągle uzupełniamy nasze propozycje o nowe dania.


W jaki sposób dostosowujecie ofertę do oczekiwań konsumentów?


» Firma bacznie obserwuje rynek i dostosowuje się do rosnących wymagań klientów oferując produkty o wysokiej jakości i zarazem przystępne cenowo. Nadrzędnym celem firmy Virtu jest spełnienie oczekiwań klientów. Ponad 90% z nich jest zadowolonych z zakupionych produktów i jak potwierdzają sondaże oraz nasze ankiety, nic by w nich nie zmieniała.


Spośród wielu produkowanych przez Virtu dań gotowych (krokietów, pierogów, naleśników, pizzy, które są wiodącą pozycją w sprzedaży) bigos i kapusta z grzybami stanowią atrakcyjne uzupełnienie smaków. Najbardziej znane linie produktowe – „Dzieło Mistrza” to sprawdzone przepisy tradycyjnych polskich potraw, znajdujące się w praktycznych opakowaniach.


Wszystkie produkty są dla nas jednakowo ważne, każdy z nich ma swojego odbiorcę. Obecnie bardzo dynamicznie rozwija się branża „convenience food”, dlatego stale inwestujemy w rozwój całego zakładu.


Proszę zatem opowiedzieć o Waszym asortymencie, produktach, jakie obecnie oferujecie.


» Najbardziej znane linie produktowe – „Dzieło Mistrza” – to sprawdzone przepisy tradycyjnych polskich potraw, m.in. krokietów, naleśników, pierogów, bigosu czy klusek na parze zamknięte w praktycznych opakowaniach. Dzięki temu możemy cieszyć się wybornym smakiem ulubionych dań bez konieczności ich czasochłonnego przygotowywania. Co więcej, pakowane w tzw. atmosferze ochronnej potrawy dają nam pewność, że każdorazowo otrzymujemy produkt świeży i w pełni bezpieczny do spożycia. Procesowi produkcji towarzyszą ponadto restrykcyjnie normy Systemu Bezpieczeństwa i Jakości Żywności HACCP egzekwowane na każdym jego etapie – począwszy od doboru najlepszych surowców, a na produkcie finalnym skończywszy.


Firma Virtu wprowadziła do swojej oferty dwie nowe linie produktów: FIT – dla dbających o linię i Kids – dla najmłodszych smakoszy. W linii FIT znalazły się naleśniki wegetariańskie oraz ryż z warzywami, natomiast w linii dla dzieci – naleśniki z serem i brzoskwiniami, naleśniki z jabłkiem oraz pierożki z serem i truskawkami. Obie linie mają nową szatę graficzną dopasowaną do specyfiki produktów.

Nowoczesne opakowanie linii dla dzieci przyciąga wzrok, kusi kolorami i wesołymi postaciami na wieczku. Natomiast opakowania linii FIT zostały ubrane w charakterystyczne dla lżejszych produktów jasne barwy z wyraźnym, ujętym przy logotypie członem fit, oznaczającym że danie, dzięki obniżonej kaloryczności przeznaczone jest dla wszystkich dbających o zdrowie i smukłą sylwetkę. Dodatkowo, produkty w obu liniach mają gramaturę odpowiednią dla swojej grupy celu, dopasowaną tak, aby danie starczało dokładnie na jeden posiłek: w linii FIT jest to 300 g, a w linii Kids – 200 g.


Firma Virtu poszerzyła swoją ofertę o pierogi leniwe. Pierogi te to powrót do tradycyjnego smaku Kuchni Polskiej. Ich tajemnicą jest wysokiej jakości ser twarogowy, dzięki któremu stają się wyjątkowe. Podawane na słodko z roztopionym masłem i tartą bułką lub sosami owocowymi znajdą zwolenników wśród małych i dużych smakoszy.


Potwierdzeniem jakości Waszych produktów jest przyznane w tym roku wyróżnienie „Solidna Firma 2010”. Proszę opowiedzieć naszym Czytelnikom o jakości produktów Virtu.


» Wyśmienity smak, najwyższej jakości składniki, doskonale skomponowana receptura – oto wyjątkowe i apetyczne dania naszej firmy, która specjalizuje się w produkcji dań gotowych do spożycia, zarówno świeżych, jak i mrożonych, wywodzących się z polskiej tradycji kulinarnej. Naszą silną stroną jest szeroko rozumiana jakość i dlatego będziemy dążyć do utrzymania jej na bardzo wysokim poziomie, przede wszystkim poprzez właściwy dobór surowców, sprawdzonych receptur oraz zastosowaniu technologii, łączących tradycję z nowoczesnością, co jest istotnym elementem filozofii naszej firmy.


Dzięki połączeniu sprawdzonych przepisów, najnowocześniejszych metod produkcji i przechowywania oraz doskonałej jakości składników, produkty Virtu zdobywają coraz liczniejszą rzeszę lojalnych konsumentów, co pozwala być nam liderem rynku.


Konsumenci cenią nasze wyroby głównie za to, że są smaczne, zdrowe, łatwe w przygotowaniu, przyciągają ładnymi, praktycznymi opakowaniami oraz pochodzą z najwyższej jakości surowców dostarczanych przez renomowanych producentów. Dzięki znakomitej relacji jakość/cena produkty zdobyły uznanie również poza granicami Polski. Jakość oferowanych przez Virtu produktów została dostrzeżona również przez instytucje, które przyznały firmie wiele nagród i wyróżnień. Jesteśmy dumni z każdej z nich.


Najwartościowszym odznaczeniem dla nas są nagrody przyznawane przez samych konsumentów. Zostaliśmy między innymi nominowani do grona laureatów kolejnej edycji konsumenckiego Konkursu Jakości Produktów „Najlepsze w Polsce – The Best of Poland” i otrzymaliśmy certyfikat za produkt krokiety z kapustą i grzybami.


W tym roku firma Virtu po raz kolejny została uhonorowana prestiżowym wyróżnieniem „Solidna Firma 2010”. Nagroda została wręczona na uroczystej Gali Ogólnopolskiej IX edycji Programu Gospodarczo-Konsumenckiego Solidna Firma. Tegoroczną nagrodę Kapituła Programu Gospodarczo-Konsumenckiego Solidna Firma przyznała firmie Virtu, biorąc pod uwagę zalety jej produktów.
Ponadto Virtu po raz piąty zostało odznaczone wyróżnieniem „Gazela Biznesu 2010”.


Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały dostrzeżone, a firma odznaczona tak prestiżowymi tytułami. Dzięki nim osiągnęliśmy większe zaufanie wśród naszych klientów oraz umocniliśmy naszą markę. Potwierdzają one oferowaną przez Virtu rzetelność, uczciwość i terminowość w kontaktach między partnerami gospodarczymi. Poprzez te nagrody promowane są wśród ogólnopolskich firm te najlepsze. Wyróżnienie to pokazuje, że firmy są znane i doceniane nie tylko w naszym regionie, ale też mogą śmiało konkurować z innymi, także europejskimi przedsiębiorstwami.


Jakie nowe produkty planujecie dołączyć do oferty?


» Z całą pewnością będziemy kontynuować propozycję skierowaną do naszych milusińskich czyli linię Kids, jak również linie produktów o obniżonej kaloryczności FIT. Pragniemy rozwijać propozycje Kuchni Świata między innymi w postaci dań obiadowych w jednym opakowaniu.


Jakie są zaplanowane dla nich akcje zwiększające sprzedaż?


» Najważniejszy dla nas jest klient. Akcje degustacyjne, podczas których konsumenci mają możliwość spróbowania oraz docenienia, jak i podzielenia się swoimi uwagami, są dla nas najlepszym sprawdzianem. Nie zapominamy też o tradycyjnej reklamie.


A dla innych produktów?


» Firma sporo zainwestowała w ugruntowanie swojej pozycji rynkowej, wdrażając pierwszą w historii dużą ogólnopolską kampanię reklamową pod hasłem: „Nie rób tego sam! Virtu! Szybko i smacznie”. Kampania ruszyła od początku lipca 2010 i ma na celu uzupełniać działania handlowe. „Nie rób tego sam! Virtu! Szybko i smacznie!” – to kluczowe dla kampanii hasło wspierane jest przez specjalnie stworzonych w tym celu bohaterów – kucharza Macaroniego oraz jego najlepszą przyjaciółkę Cebulę. Te niezwykłe lalki teatralne wykonane zostały przez Konrada Czarkowskiego-Kony’ego – finalistę drugiej edycji programu Mam Talent. Wspólne zmagania Macaroniego i Cebuli z kuchenną rzeczywistością i zabawne próby gotowania można zobaczyć w dwóch trzydziestosekundowych filmach reklamowych przygotowanych w wesołej konwencji teatru lalkowego. Reklamówki można było obejrzeć w ponad 60 kinach w kraju (sieci: Cinema City oraz Helios); emitowała również je telewizja. Wszystkie informacje, jak i spoty dostępne są na stronie internetowej www.virtu.com.pl.


Do działań wspierających i wzmacniających przekaz kampanii należy zaliczyć: billboardy, które pojawią się w stu atrakcyjnych lokalizacjach w całej Polsce, reklamy wielkoformatowe na środkach komunikacji miejskiej w największych miastach, oznakowanie opakowań głównymi bohaterami kampanii czy reklamy w pismach branżowych. Równolegle z kampanią medialną prowadzone są działania o charakterze wsparcia sprzedaży, w tym np. degustacje w sklepach.


W przestrzeni wirtualnej działania reklamowe uzupełniane są poprzez całkowitą zmianę strony internetowej Virtu, której celem jest zarówno lepsze wyeksponowanie oferowanych produktów, jak również podniesienie poziomu interakcji serwisu z konsumentami. Dodatkowo kucharza Macaroniego można odwiedzić na społecznościowym portalu Facebook, zapoznać się z jego historią, obejrzeć ciekawe fotografie czy po prostu wymienić się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.


Od 2006 roku posiadacie uprawnienie do handlu na terenie UE, w jakich krajach jesteście obecni?


» W odpowiedzi na wymagania rynku, wraz z dynamicznym rozwojem działalności, firma rozbudowała i zmodernizowała zakład produkcyjny. Powiększyliśmy powierzchnie produkcyjne i magazynowe, stale inwestujemy w technologicznie zaawansowane maszyny i urządzenia oraz systemy komputerowe. Ostatnie modernizacje przeprowadzane były z myślą o dostosowaniu zakładu do wymogów Unii Europejskiej. W 2006 roku otrzymaliśmy uprawnienie do handlu na terenie UE.


Export stale się rozwija. Nasza pełna oferta asortymentowa jest dostępna dla klientów na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec i Belgii. W przyszłości chcemy, aby nasze produkty dostępne były w coraz większej ilości krajów UE.


Dziękuję za rozmowę.

tagi: FMCG , HURT&DETAL , dania gotowe , Virtu ,