Portal Finansowysupermarket.pl na podstawie analizy zapytań składanych w serwisie przygotował raport na temat produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród internautów. Wnioski płynące z raportu prezentujemy poniżej.
Mało chętnych na oszczędzanie
Z danych porównywarki wynika, że na początku roku zainteresowanie użytkowników skupiało się wokół kredytów - gotówkowego i hipotecznego. Wśród osób zainteresowanych kredytem gotówkowym coraz więcej użytkowników szuka kredytu z instytucji pozabankowych oraz tzw. „chwilówek” czyli kredytów na niską kwotę, krótki okres spłaty oraz minimum formalności. Często nie zdając sobie sprawy z wysokiego oprocentowania.
Przy wyborze kredytu gotówkowego najważniejszą kwestią jest wysokość raty, klienci wysyłali zapytania do banków z TOP 5 wyników porównania.
Użytkownicy poszukujący kredytu hipotecznego najczęściej byli zainteresowani kredytem „rodzina na swoim” z powodu możliwości dofinansowania przez rząd oraz niepewnej przyszłości programu. Ze względu na wyższą wartość samego kredytu i dodatkowych opłat z nim związanych, użytkownicy przeglądali oferty większej ilości banków niż przy kredycie gotówkowym, najczęściej było to TOP 15 wyników porównania.
Zdecydowanie mniejsza liczba użytkowników zainteresowana była porównaniem ofert kont i lokat. Powyższa sytuacja może wynikać z faktu posiadania już konta oraz dużych rozbieżności pomiędzy ofertami lokat. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się także rachunki oszczędnościowe, które nie są ujęte w zestawieniu.
Mężczyźni chętniej korzystają z produktów finansowych
Zainteresowanie produktami finansowymi jest zdecydowanie większe wśród mężczyzn – w badanym okresie zapytania wysłane przez mężczyzn stanowiły blisko 62 proc. wszystkich zapytań.
Struktura dochodów użytkowników wysyłających zapytanie na kredyt gotówkowy pokazuje iż przy dochodach do 2 000 zł netto różnice w ilości zapytań między kobietami i mężczyznami są niewielkie. Powyżej 2 000, zauważalna jest natomiast dominacja mężczyzn.
Największą grupę internautów zainteresowanych porównaniami produktów finansowych stanowią osoby w wieku 30 - 44 lat, niewiele mniej znajduje się w wieku poniżej 30 lat, czyli na początku swojej drogi z niezależnością finansową. Najmniejsza ilość użytkowników znajduje się w wieku powyżej 45 lat, może to wynikać z przyzwyczajenia do jednego banku, użytkownicy są w mniejszym stopniu skłonni do zmian, a przez to zainteresowani porównaniami produktów.
Eksperci Finansowysupermarket.pl przewidują dalszy wzrost zainteresowania produktami kredytowymi. Duży wzrost powinien nastąpić wśród kredytów hipotecznych ze względu na mały przestój w ofertach banków, związany z noworoczną zmianą przepisów – rekomendacji T.
„Coraz więcej Internautów poszukuje porównań, klienci są bardziej świadomi różnic pomiędzy produktami, ze szczególnym uwzględnieniem kredytów. Banki zaczynają zauważać, że dobrze skonstruowana i ciekawa reklama czy znana twarz na ulotce lub billboardzie nie wystarcza do sprzedaży produktów. Jeśli oferta jest naprawdę korzystna, będzie wysoko w porównaniach, przez co klienci chętniej wyślą zapytanie” - mówi Karol Nejman z porównywarki FinansowySupermarket.pl
tagi: e-zakupy ,
Związek Polskich Przetwórców Mleka apeluje o utrzymanie...
W maju rdr. spadł ruch w placówkach sieci fast food – w...
W maju br. kawa mielona zdrożała rdr. w sklepach o 25,1%, a...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...