"Z emisji akcji zamierzamy pozyskać kilkanaście milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza produkcyjnego i magazynowego firmy. Planujemy przeprowadzenie oferty publicznej w połowie roku" – mówi Ewa Wójcikowska, Prezes Zarządu Global Cosmed S.A.
Global Cosmed jest dynamicznie rozwijającym się przedsiębiorstwem o bardzo silnej pozycji w segmencie private labels, czyli produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych. Do głównych odbiorców spółki należą krajowe i międzynarodowe sieci operujące na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Norma, Spar i Kaufland.
"Segment marek prywatnych powinien jeszcze przez wiele lat rozwijać się szybciej niż cały rynek kosmetyków i chemii gospodarczej. Ich udział w całości sprzedaży w Polsce stopniowo wzrasta, ale pozostaje wciąż znacznie niższy niż w takich krajach, jak np. Niemcy. Wystarczy powiedzieć, że według danych Nielsena w 2010 r. udział private labels wynosił 12,4 proc., podczas gdy w Niemczech kształtuje się on na poziomie ok. 40 procent" – tłumaczy Ewa Wójcikowska.
Główną przyczyną rosnącej popularności marek prywatnych jest bardzo korzystna relacja ceny do jakości, a także wzrost znaczenia rynkowego sieci handlowych i dyskontowych, w których asortymencie tego typu produkty zajmują ważne miejsce.
"Klienci dyskontów oraz super- i hipermarketów przekonują się powoli, że kupując wyroby pod marką prywatną są w stanie otrzymać bardzo wysoką jakość za nieporównywalnie niższą cenę, niż ma to miejsce w przypadku produktów markowych. Wraz z rozwojem tego segmentu wzrasta również udział private labels w naszej sprzedaży - w 2010 r. i pierwszej połowie 2011 r. wynosił on 50 proc., podczas gdy w 2009 r. było to ok. 43 procent" – dodaje Ewa Wójcikowska.
Global Cosmed jest również producentem znanych od wielu lat na polskim rynku artykułów z wyższej półki cenowej: kosmetyków dla dzieci z serii Bobini i Bobini Baby, kosmetyków kąpielowych Apart oraz płynów i zmiękczaczy do prania Sofin Global. Właścicielem tych marek jest natomiast partner handlowy spółki – Global Cosmed Group.
"W ramach naszej współpracy Global Cosmed Group jest odpowiedzialna za stworzenie projektu opakowania oraz dystrybucję gotowych wyrobów, zaś po naszej stronie leży przygotowanie receptury oraz produkcja, w oparciu o wolne moce produkcyjne. Taki model współpracy jest korzystny dla obu stron i z powodzeniem funkcjonuje już od kilku lat" – wyjaśnia Ewa Wójcikowska.
Global Cosmed osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. W latach 2008-2010 zysk netto spółki zwiększył się ponad 3,5-krotnie - z 1,3 mln zł do 4,8 mln zł. Przychody spółki osiągnęły w 2010 r. poziom 79,8 mln zł wzrastając o 12 proc. r/r.
"Bardzo istotne jest, iż z roku na rok zwiększamy rentowność naszej działalności na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat. Jak widać, produkcja wyrobów pod markami sieci handlowych, które są zdecydowanie tańsze od produktów markowych, może być bardzo dochodowa" – wskazuje Aleksandra Gawrońska, Członek Zarządu oraz Dyrektor ds. Finansowych Global Cosmed S.A.
W pierwszej połowie 2011 r. Global Cosmed po raz kolejny zwiększył przychody i zyski w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Obroty spółki osiągnęły poziom 51,2 mln zł (wzrost
o 32 proc. r/r), zaś zysk netto wzrósł jeszcze wyraźniej, bo aż o 41 proc. i wyniósł 3,1 mln zł.
tagi: Global Cosmed , Komisja Nadzoru Finansowego , KNF ,
Profi S.A., jedna z wiodących firm w segmencie produktów...
Subindeks dla tego sektora wyniósł tylko 47,9 pkt., co...
Historyczne wzrosty cen kakao i rosnąca presja kosztowa...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...