W związku z stosowaniem przez Tesco Polska reklam zawierających nieuczciwe porównania cenowe, 3 kwietnia 2009 r. Zarząd Lidl Polska złożył do Sądu Okręgowego w Krakowie, IX Wydział Gospodarczy, pozew o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji. Wydanym w dniu 16 marca br. wyrokiem Sąd zakazał Tesco publikacji reklam mogących wprowadzać klienta w błąd poprzez m.in. porównywanie cen Lidl i Tesco z różnych dat oraz reklam wskazujących ceny Tesco na poziomie niższym od cen rzeczywiście przez Tesco stosowanych. Sąd zobowiązał również Tesco do publikacji stosownych przeprosin w gazetce reklamowej sieci. Wyrok nie jest prawomocny.
„Jesteśmy zadowoleni z wyroku Sądu I instancji. Mamy nadzieję, że dzięki temu nasi rywale w przyszłości będą wystrzegać się działań reklamowych godzących w zasady uczciwej konkurencji. Mając na uwadze dobro naszych klientów, nie będziemy tolerować stosowania nieuczciwych praktyk handlowych” – mówi Michał Łagunionek, Prezes Lidl Polska.
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...