1. Najpiękniejsze są sery w kręgu, to one najmocniej wpływają na wyobraźnię klientów. Dobrze wyeksponowane w ladzie chłodniczej mogą być ozdobą całego sklepu. Nie trzeba się ich bać – to nieprawda, że podczas krojenia powstają duże straty. Wystarczy zrobić to w następujący sposób: kroimy najpierw na połowy, potem na ćwiartki. Taki kawałek można już plastrować na krajalnicy. Ważne jest też, aby pozostawić końcówkę o odpowiednich rozmiarach – wówczas także będzie można ją sprzedać.
2. Sery mają swoją ulubioną temperaturę, wynoszącą ok. 3-8 stopni Celsjusza. W lodówce ekspozycyjnej nie może ona przekroczyć 10 stopni Celsjusza. Z kolei zbyt niska hamuje wytwarzanie aromatu, a jest on przecież dla dobrej żywności równie ważny jak smak. Serów nie wolno zamrażać! Nie tylko stają się wówczas gorzkawe i suche, ale przede wszystkie tracą wszelkie wartości odżywcze.
3. Jeśli to możliwe, sery należy przechowywać w wilgotnej chłodni ze sprawnym obiegiem powietrza. Należy wstawić je tam w oryginalnych opakowaniach, a jeśli zostały one naruszone, każdy kawałek trzeba owinąć pergaminem lub folią aluminiową.
4. Dopuszczalne jest też przechowywanie niektórych serów (półmiękkich i twardych o intensywnym zapachu) w drewnianych lub plastikowych opakowaniach, pojemnikach z otworami i woreczkach do zamrażania. Nie wolno jednak całkowicie odcinać dostępu powietrza, czyli np. szczelnie owijać folią.
5. Do wnętrza bloku lub kręgu nie powinien dostawać się tlen. Dlatego cenówki wbijamy wyłącznie w rozpoczęte już kawałki, jak najbliżej miejsca, z którego będziemy odkrajali kolejne porcje. Najlepszym rozwiązaniem będą jednak takie tabliczki z cenami, które nie wymagają ingerencji w produkt – np. z przyssawkami.
6. Rozpoczynając nowy blok, należy koniecznie zachować etykietę z numerem partii i datą produkcji. To nie tylko wymóg Sanepidu, ale też niezbędna informacja w przypadku reklamacji.
7. Konsument oczekuje dokładnej informacji. Tabliczki cenowe powinny więc zawierać dokładną nazwę artykułu, a jeśli to możliwe, także producenta. Sery układamy „twarzą” do klienta, czyli stroną, z której będziemy kroić. Każdy z nas chciałby przecież obejrzeć towar przed zakupem.
8. Klienci cenią sobie szeroki wybór. Dlatego w ladzie chłodniczej wykładamy tak dużo gatunków sera, jak tylko możliwe. Mogą to być mniejsze kawałki, a pozostałe części bloków i kręgów trzymamy wówczas na zapleczu.
9. Promocja jest tym skuteczniejsza, im łatwiej ją dostrzec. Wszelkie informacje o atrakcyjnych ofertach należy dodatkowo wyróżnić.
10. Sery premium lubią eleganckie towarzystwo. Ozdabiając je kiścią winogron lub kilkoma butelkami wina, skuteczniej przyciągniemy uwagę klientów.
11. Jeśli wręczamy kupującym gazetki promocyjne, umieszczone w nich towary plasujemy w najbardziej widocznym miejscu.
12. Podobnie postępujemy z produktem, na którego szybkiej sprzedaży najbardziej nam zależy. Może to być ser w specjalnej ofercie, ser generujący największy obrót lub marżę, lub ten z krótką datą ważności.
13. Aby uniknąć przeterminowania, należy bardzo starannie zaplanować zamówienia. Pomaga w tym regularne (każdego dnia na zakończanie pracy) sprawdzanie stanów magazynowych.
14. Twórzmy grupy produktowe, to naprawdę zwiększa sprzedaż. Prezentując razem sery tych samych rodzajów, pomagamy klientowi w podjęciu właściwej decyzji. Grupy serów można tworzyć na podstawie wielu kryteriów, np. kraju pochodzenia, zbliżonych smaków lub przedziałów cenowych.
15. Jeśli eksponujemy ser plastrowany na miejscu, pamiętajmy o tym, aby był on dostępny także w większym kawałku. Wielu klientów oczekuje takiego potwierdzenia autentyczności produktu.
Przede wszystkim musimy jednak pamiętać, że:
Klienci nie są z reguły znawcami serów. To sprzedawca powinien posiadać wiedzę na temat oferowanych produktów. Pełniąc rolę rzetelnego doradcy, skutecznie zwiększy sprzedaż.
tagi: FMCG , HURT&DETAL , Spomlek , Radamer , ser , sery żółte , ser żółty ,
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...