Kategorie produktów

Sprzedawaj więcej sera

Piątek, 15 kwietnia 2011 HURT & DETAL Nr 04 (62) / 2011
W wielu czasopismach możemy przeczytać, że Polacy kupują coraz więcej serów. Jak sprawić, aby było to widoczne także w naszym sklepie? Na początek trzeba przeczytać poniższy tekst, zastanowić się, co wymaga u nas poprawy i przystąpić do wprowadzenia zmian.15 praktycznych porad dzięki którym uda się sprzedać jeszcze więcej sera.

1. Najpiękniejsze są sery w kręgu, to one najmocniej wpływają na wyobraźnię klientów. Dobrze wyeksponowane w ladzie chłodniczej mogą być ozdobą całego sklepu. Nie trzeba się ich bać – to nieprawda, że podczas krojenia powstają duże straty. Wystarczy zrobić to w następujący sposób: kroimy najpierw na połowy, potem na ćwiartki. Taki kawałek można już plastrować na krajalnicy. Ważne jest też, aby pozostawić końcówkę o odpowiednich rozmiarach – wówczas także będzie można ją sprzedać.


2. Sery mają swoją ulubioną temperaturę, wynoszącą ok. 3-8 stopni Celsjusza. W lodówce ekspozycyjnej nie może ona przekroczyć 10 stopni Celsjusza. Z kolei zbyt niska hamuje wytwarzanie aromatu, a jest on przecież dla dobrej żywności równie ważny jak smak. Serów nie wolno zamrażać! Nie tylko stają się wówczas gorzkawe i suche, ale przede wszystkie tracą wszelkie wartości odżywcze.


3. Jeśli to możliwe, sery należy przechowywać w wilgotnej chłodni ze sprawnym obiegiem powietrza. Należy wstawić je tam w oryginalnych opakowaniach, a jeśli zostały one naruszone, każdy kawałek trzeba owinąć pergaminem lub folią aluminiową.


4. Dopuszczalne jest też przechowywanie niektórych serów (półmiękkich i twardych o intensywnym zapachu) w drewnianych lub plastikowych opakowaniach, pojemnikach z otworami i woreczkach do zamrażania. Nie wolno jednak całkowicie odcinać dostępu powietrza, czyli np. szczelnie owijać folią.


5. Do wnętrza bloku lub kręgu nie powinien dostawać się tlen. Dlatego cenówki wbijamy wyłącznie w rozpoczęte już kawałki, jak najbliżej miejsca, z którego będziemy odkrajali kolejne porcje. Najlepszym rozwiązaniem będą jednak takie tabliczki z cenami, które nie wymagają ingerencji w produkt – np. z przyssawkami.


6. Rozpoczynając nowy blok, należy koniecznie zachować etykietę z numerem partii i datą produkcji. To nie tylko wymóg Sanepidu, ale też niezbędna informacja w przypadku reklamacji.


7. Konsument oczekuje dokładnej informacji. Tabliczki cenowe powinny więc zawierać dokładną nazwę artykułu, a jeśli to możliwe, także producenta. Sery układamy „twarzą” do klienta, czyli stroną, z której będziemy kroić. Każdy z nas chciałby przecież obejrzeć towar przed zakupem.


8. Klienci cenią sobie szeroki wybór. Dlatego w ladzie chłodniczej wykładamy tak dużo gatunków sera, jak tylko możliwe. Mogą to być mniejsze kawałki, a pozostałe części bloków i kręgów trzymamy wówczas na zapleczu.


9. Promocja jest tym skuteczniejsza, im łatwiej ją dostrzec. Wszelkie informacje o atrakcyjnych ofertach należy dodatkowo wyróżnić.


10. Sery premium lubią eleganckie towarzystwo. Ozdabiając je kiścią winogron lub kilkoma butelkami wina, skuteczniej przyciągniemy uwagę klientów.


11. Jeśli wręczamy kupującym gazetki promocyjne, umieszczone w nich towary plasujemy w najbardziej widocznym miejscu.


12. Podobnie postępujemy z produktem, na którego szybkiej sprzedaży najbardziej nam zależy. Może to być ser w specjalnej ofercie, ser generujący największy obrót lub marżę, lub ten z krótką datą ważności.


13. Aby uniknąć przeterminowania, należy bardzo starannie zaplanować zamówienia. Pomaga w tym regularne (każdego dnia na zakończanie pracy) sprawdzanie stanów magazynowych.


14. Twórzmy grupy produktowe, to naprawdę zwiększa sprzedaż. Prezentując razem sery tych samych rodzajów, pomagamy klientowi w podjęciu właściwej decyzji. Grupy serów można tworzyć na podstawie wielu kryteriów, np. kraju pochodzenia, zbliżonych smaków lub przedziałów cenowych.


15. Jeśli eksponujemy ser plastrowany na miejscu, pamiętajmy o tym, aby był on dostępny także w większym kawałku. Wielu klientów oczekuje takiego potwierdzenia autentyczności produktu.


Przede wszystkim musimy jednak pamiętać, że:
Klienci nie są z reguły znawcami serów. To sprzedawca powinien posiadać wiedzę na temat oferowanych produktów. Pełniąc rolę rzetelnego doradcy, skutecznie zwiększy sprzedaż.

tagi: FMCG , HURT&DETAL , Spomlek , Radamer , ser , sery żółte , ser żółty ,