Advertisement

Wiadomości

Grupa Maspex Wadowice zwiększyła sprzedaż i planuje duże inwestycje

Poniedziałek, 05 marca 2012 Autor: Maja Święcka,
W 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice osiągnęły poziom 2, 66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5%. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: Kubuś Waterrr Sport , T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty i owoców – Next, pod marką Tymbark. Na inwestycje produkcyjne w 2012 roku firma z Wadowic przeznaczy około 170 mln zł .

W 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice wzrosły o pond 5% w stosunku do roku poprzedniego i osiągnęły poziom 2, 66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Niezmiennie od początku bardzo ważnym rynkiem dla Maspeksu jest Europa Środkowo-Wschodnia. W tych krajach spółka jest od dawna - to rynek, który ma nadal duży potencjał wzrostu. Najlepiej rokujące kraje dla spółki to kraje o największej populacji. Po Polsce – to Rumunia, Czechy, a potem Węgry. Około 2/3 sprzedaży Maspex realizuje w Polsce, resztę za granicą. 

„W 2011 roku pomimo niesprzyjających warunków (wysokie ceny surowców, nienajlepsza pogoda w lipcu), udało się nam zwiększyć sprzedaż Tymbarku i udziały rynkowe, które osiągnęły najwyższy historyczny poziom. Według AC Nielsen nasza pozycja na rynku z markami Tymbark, Kubuś i Caprio to obecnie 47% (dane za 2011 rok, udziały wartościowe, rynek bez PL). Uznajemy ten rok za bardzo udany dla tej części naszego biznesu. 2011 rok pokazał, że dobre, wyraziste marki nawet w okresach trudniejszych mogą umocnić swoją pozycję na rynku” – mówi Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Grupy Maspex Wadowice.

Dużymi wydarzeniami dla firmy w obszarze wprowadzonych w ubiegłym roku nowości,  były: Kubuś Go!, czyli soki Kubuś w plastikowych butelkach oraz wejście na rynek z mąką Lubella o przedłużonym terminie ważności do spożycia w bardziej funkcjonalnych opakowaniach - z możliwością „powtórnego” zamknięcia. 

Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5%. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: wodę funkcjonalną Kubuś Waterrr Sport dla dzieci, wodę energetyzującą pod marką Tiger – T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty i owoców – Next, pod marką Tymbark. Planowane są kolejne innowacje produktowe, a także utrzymywanie aktywności reklamowej z szerokim wachlarzem stosowanych narzędzi, silne promocje konsumenckie, jak również działania prosprzedażowe – budujące pozycję marek Maspeksu w sklepach.

W bieżącym roku Maspex planuje również znaczące inwestycje produkcyjne. Na całkiem nowe projekty firma przeznaczy  ponad 120 mln zł oraz około 50 milionów zł. na inwestycje o charakterze odtworzeniowym. Najwięcej, bo ok. 50 mln zł, Maspex wyda na inwestycje w Lubelli – będzie to budowa nowoczesnego centrum logistycznego oraz rozbudowa fabryki  makaronów. Inwestycja ma zakończyć się w 2013 r. Już w tym roku będą widoczne efekty  zwiększenia mocy produkcyjnych w zakładzie w Tychach, co kosztować będzie około 40 mln zł. Kolejne 30 mln zł firma wyda na oczyszczalnię ścieków w Olsztynku.

tagi: Grupa Maspex Wadowice , Maspex Wadowice , Maspex ,