W 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice wzrosły o pond 5% w stosunku do roku poprzedniego i osiągnęły poziom 2, 66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Niezmiennie od początku bardzo ważnym rynkiem dla Maspeksu jest Europa Środkowo-Wschodnia. W tych krajach spółka jest od dawna - to rynek, który ma nadal duży potencjał wzrostu. Najlepiej rokujące kraje dla spółki to kraje o największej populacji. Po Polsce – to Rumunia, Czechy, a potem Węgry. Około 2/3 sprzedaży Maspex realizuje w Polsce, resztę za granicą.
„W 2011 roku pomimo niesprzyjających warunków (wysokie ceny surowców, nienajlepsza pogoda w lipcu), udało się nam zwiększyć sprzedaż Tymbarku i udziały rynkowe, które osiągnęły najwyższy historyczny poziom. Według AC Nielsen nasza pozycja na rynku z markami Tymbark, Kubuś i Caprio to obecnie 47% (dane za 2011 rok, udziały wartościowe, rynek bez PL). Uznajemy ten rok za bardzo udany dla tej części naszego biznesu. 2011 rok pokazał, że dobre, wyraziste marki nawet w okresach trudniejszych mogą umocnić swoją pozycję na rynku” – mówi Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Grupy Maspex Wadowice.
Dużymi wydarzeniami dla firmy w obszarze wprowadzonych w ubiegłym roku nowości, były: Kubuś Go!, czyli soki Kubuś w plastikowych butelkach oraz wejście na rynek z mąką Lubella o przedłużonym terminie ważności do spożycia w bardziej funkcjonalnych opakowaniach - z możliwością „powtórnego” zamknięcia.
Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5%. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: wodę funkcjonalną Kubuś Waterrr Sport dla dzieci, wodę energetyzującą pod marką Tiger – T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty i owoców – Next, pod marką Tymbark. Planowane są kolejne innowacje produktowe, a także utrzymywanie aktywności reklamowej z szerokim wachlarzem stosowanych narzędzi, silne promocje konsumenckie, jak również działania prosprzedażowe – budujące pozycję marek Maspeksu w sklepach.
W bieżącym roku Maspex planuje również znaczące inwestycje produkcyjne. Na całkiem nowe projekty firma przeznaczy ponad 120 mln zł oraz około 50 milionów zł. na inwestycje o charakterze odtworzeniowym. Najwięcej, bo ok. 50 mln zł, Maspex wyda na inwestycje w Lubelli – będzie to budowa nowoczesnego centrum logistycznego oraz rozbudowa fabryki makaronów. Inwestycja ma zakończyć się w 2013 r. Już w tym roku będą widoczne efekty zwiększenia mocy produkcyjnych w zakładzie w Tychach, co kosztować będzie około 40 mln zł. Kolejne 30 mln zł firma wyda na oczyszczalnię ścieków w Olsztynku.
tagi: Grupa Maspex Wadowice , Maspex Wadowice , Maspex ,
71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną...
Z analizy ekspozycji półkowej przeprowadzonej przez firmę...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...